در مراسم امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پروش اعلام کرد:

رئیس سازمان ملی استاندارد:‌ با اتکا به گزارش استاندارد مدارس کمک‌های خوبی برای تهیه بخاری‌های گازی دریافت کردند

تهران (پانا) -  به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نخستین گزارش بخاری‌های گازسوز مدارس سال 1392 از سوی سازمان استاندارد ایران به دولت ارائه شد که در این راستا مدارس کمک‌های زیادی دریافت کردند.

کد مطلب: ۸۷۱۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان ملی استاندارد:‌ با اتکا به گزارش استاندارد مدارس کمک‌های خوبی برای تهیه بخاری‌های گازی دریافت کردند

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران، نیره پیروزبخت،‌ رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز نگاهی نوین در عرصه استاندارسازی در جهان ایجاد شده است، گفت: ایران در بین 163 کشور عضو سازمان جهانی استاندارد رتبه بیست و دوم را دارد و عضو هیات مدیره موسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی است.

پیروزبخت یادآورشد: برخی استانداردهای ملی ایران از جمله در زمینه مدیریت انرژی، زیست محیطی، کیفیت و ایمنی مواد غذایی به طور رسمی در جهان مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: از یکی دو سال پیش، حرکت به سمت نوآوری و کیفیت در دستور کار قرار گرفت و همکاری‌هایی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام شد، به طوری که اکنون بسیاری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی از سازمان ملی استاندارد ایران تاییدیه گرفته‌اند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران زمانی استاندارد سازی فقط در زمینه کالاهای اساسی بود و پس از آن خدمات و فرآیندها را تحت پوشش قرار داد، اما امروز بسیاری از موضوعات کلان را در بر می‌گیرد که از جمله آنها بحث توسعه پایدار با شاخص هایی مانند استاندارد مسئولیت اجتماعی است.

پیروزبخت ادامه داد: نخستین گزارش بخاری‌های گازسوز مدارس سال 1392 از سوی سازمان استاندارد ایران به دولت ارائه شد که در این راستا مدارس کمک‌های زیادی دریافت کردند.

وی با اشاره به اعطای جایزه ملی کیفیت به 10 مدرسه ، ابراز امیدواری کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، اطلاع‌رسانی گسترده‌تری در سطح جامعه برای آموزش فرزندان درخصوص مباحث استاندارد و کیفیت صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم استاندارد را در زندگی پیاده کنیم، زیربنایی برای توسعه اقتصادی خواهد بود و از بسیاری مشکل‌ها کاسته می‌شود.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان را طرح نقش نسل آینده در تعیین و پیشرفت استانداردها مطرح کرد و گفت: به دنبال این طرح انجمن‌های دانش‌ آموزی در ایران و سایر کشورها ایجاد شده است.

پیروزبخت افزود: این طرح از شهر یاسوج آغاز شد و دانش آموزان نتایج تحقیقات و مقالات خود را در موضوعات مختلف در حوزه‌های استاندارد ارایه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار