دستاوردی دیگر درموسسه رازی کرج رقم خورد

تولید آب قابل تزریق برای سرم های درمانی

البرز (پانا) - تبیانیان ، رئیس بخش تصفیه سرم های درمانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید آب قابل تزریق درآینده نزدیک دراین موسسه خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تولید آب قابل تزریق برای سرم های درمانی

تبیانیان با بیان این که به زودی آب قابل تزریق (WFI) در موسسه رازی تولید می شود، گفت: این نوع آب کاملا سترون و استریل بوده، فاقد هر نوع ماده میکروبی و ذرات ناخواسته است و قابلیت تزریق به بدن انسان بدون ایجاد کوچکترین اختلال را داراست.
وی افزود: آب wfi کاربردهای متنوعی در دارو سازی، حل کردن داروهای خشک، حلال واکسن های لیوفیلیزه مانند سرخک، سرخجه و اوریون (MMR) و موارد متعدد دیگر دارد و در پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است.
تبیانیان با اشاره به اینکه از آب قابل تزریق در بخش های مختلف موسسه رازی می توان استفاده کرد، گفت: کاربرد مهم این محصول برای تولید سرم های درمانی و واکسن های سرخک و سرخجه است که فرآورده های تزریقی انسانی محسوب می شوند و آب مصرفی باید کاملا خالص باشد.
به گفته وی، این محصول در بخش های تحقیقاتی موسسه برای کشت سلول نیز کاربرد دارد. ضمن اینکه با توجه به ظرفیت بالای تولید آب قابل تزریق در موسسه رازی، به مراکز علمی و شرکت های داروسازی نیز قابل عرضه است.
رئیس بخش تصفیه سرم های درمانی موسسه رازی، با اشاره به اینکه آب یک حلال بیولوژیک است و برای تولید محصولات بیولوژیک و دارویی از دو نوع آب استفاده می شود، گفت: آب خالص (PW) برای شست و شو یا تولید محصولاتی که استریل بودن آب از اهمیت کمتری برخوردار است، به کار می رود اما در فرمولاسیون نهایی فرآورده های قابل تزریق حتما از آب WFIاستفاده می شود.
وی تاکید کرد: آب قابل تزریق به علت خالی بودن از هر نوع عوامل میکروبی و ناخالصی، بالاترین سطح خلوص را دارد و با راه اندازی خط تولید این محصول در موسسه رازی، قادر به تامین نیاز موسسه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار