رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد: طرح مشارکت دانش آموزان در پیشرفت استاندارد اجرا می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی استاندارد یکی از فعالیت‌های این سازمان را طرح نقش نسل آینده در تعیین و پیشرفت استانداردها دانست و از مشارکت انجمن‌های دانش آموزی در اجرای این طرح خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد: طرح مشارکت دانش آموزان در پیشرفت استاندارد اجرا می‌شود

نیره فیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی استاندارد گفت: «ما باید به عرصه پرشتاب تغییرات استاندارد می‌پیوستیم. ما رتبه ۲۲ را بین ۱۶۳ کشور در حوزه استاندارد کسب کردیم و در حوزه‌های دیگر بین‌المللی نیز عضو هیات مدیره یا عضو کمیته‌های اصلی هستیم.»

فیروزبخت ادامه داد: «اکنون جایگاه خوبی در عرصه بین‌المللی داریم. زمانی بود که استانداردها فقط در حوزه کالا بود و بعد هم خدمات به آن اضافه شد. اما اکنون ر در بسیاری از موضوع‌هایی که به توسعه پایدار مربوط است، مانند بحث مسئولیت اجتماعی سازمان ایزو استانداردهایی را تدوین کرده است که آموزش و پرورش نیز در آن دخیل است.»

رییس سازمان استاندارد گفت: «ما برنامه هایمان را به سمت نوآوری و خلاقیت تغییر جهت داده‌ایم و در همین راستا با وزارت آموزش و پرورش همکاری گسترده‌ای داشتیم. در مرحله اول از استاندارد‌سازی وسایل آموزش و پرورش آغاز کردیم و در اولین گام، گزارش بخاری‌های گازسوز را در سال ۹۲ به دولت ارائه دادیم و بعد از آن همکاری خوبی میان ما و آموزش و پرورش شکل گرفت.»

فیروزبخت به همایش ملی کیفیت اشاره کرد و گفت: «هفته گذشته برای اهدای جایزه ملی کیفیت، ۲۷ مدرسه ارزیابی شد و از ۱۰ مدرسه تجلیل شد. امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم برای اطلاع‌رسانی در سطح جامعه و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و آوردن مباحث استاندارد در کتب درسی گام های اساسی برداشته شود.»

رئیس سازمان استاندارد یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان را طرح مشارکت دانش‌آموزان و نسل آینده در تعیین و پیشرفت استانداردها دانست و گفت: «به دنبال این طرح انجمن‌های دانش‌آموزی در ایران و سایر کشورها به راه افتاد. این طرح در ایران از شهر یاسوج آغاز شد و دانش‌آموزان این شهر تحقیقات خود را به سازمان استاندارد ارائه کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار