کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی :

تمامی مراکز معاینه فنی خودرو در خراسان جنوبی ارزیابی می شوند 

۱۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان خراسان جنوبی فعالیت می کنند

بیرجند(پانا) ـ کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از ارزیابی تمامی مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو در این استان خبر داد. 

کد مطلب: ۸۷۱۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تمامی مراکز معاینه فنی خودرو در خراسان جنوبی ارزیابی می شوند 

هاشم آبادی گفت: در حال حاضر دراستان خراسان جنوبی تعداد 14 مرکز معاینه فنی خودرو ( 11 مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای سبک و 3 مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای سنگین ) در حال فعالیت و خدمت رسانی می باشند .

وی هدف از این ارزیابی تخصصی را ارتقای سطح کیفی خدماتی که از سوی این مراکز ارائه می‌شود و آگاهی از رعایت صحیح استانداردهاعنوان کرد.

کارشناس پایش اداره کل ، بررسی نحوه پذیرش و ترخیص خودروها ، مدیریت نیروی انسانی ، تجهیزات مرکز و کالیبراسیون آنها ، مشخصات فیزیکی و محیطی مرکز ، پارکینک و فضای انتظار مشتریان و امکانات رفاهی و ایمنی و... را از جمله مواردی عنوان کرد که در ارزیابی مراکز مورد بررسی قرار می گیرد.

هاشم آبادی اظهار داشت: بر اساس ماده 6 قانون هوای پاک کلیه خودروهای شخصی ودولتی که بیش از چهار سال و نیز خودروهای عمومی که بیش از یکسال از زمان تولید آنها گذشته باشد ملزم به اخذ معاینه فنی خودرو از مراکز مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست می باشند .

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: کنترل ایمنی رفت ‌و آمد، سلامت محیط‌ زیست و جلوگیری از آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از جمله اهداف معاینه فنی خوروها بوده و با توجه به نقش کلیدی مراکز معاینه فنی خودرو در کنترل میزان آلودگی ناشی از گازهای خروجی از اگزوز خودروها، این مراکز توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست به صورت منظم و دور ه ای مورد بازدید کارشناسی قرار میگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار