ابراهیم قاسم پور*

هدف کی‌روش مشخص می‌شود

تیم‌ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه مقابل ترینیداد و توباگو به برتری یک بر صفر رسید. سطح این مسابقه و تیمی که رودرروی ایران قرار گرفت، به ‌هیچ ‌عنوان برای تیمی که قرار است دو ماه دیگر در جام ملت‌های آسیا به‌میدان برود،نبود. البته این مشکل همیشگی تیم‌ملی فوتبال ایران است و حتی اگر خاطرتان باشد قبل از جام‌جهانی تیم‌ملی بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشت.

کد مطلب: ۸۷۱۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

نمی‌دانم حالا این موضوع به چه مسائلی برمی‌گردد. شاید دلایل آنها مسائل سیاسی یا مشکلات مالی است که برخی تیم‌ها با ما بازی نمی‌کنند، اما درمجموع این بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های ضعیف، کمکی به تیم‌ملی در آستانه جام ملت‌های آسیا نمی‌کند. به‌‌خصوص اینکه در این بازی طبق گفته سرمربی تیم ترینیداد و توباگو با نفرات اصلی در میدان حاضر نشده بودند. این تیم به‌نوبه خود ضعیف بود و وقتی هم با نفرات اصلی‌شان به ایران نیامدند،مشخص است که بازی کاملا بی‌کیفیت و ضعیفی بود. من فکر می‌کنم اگر بازیکنان منتخب لیگ در یک‌طرف و ملی‌پوشان در طرف دیگر با یکدیگر بازی کنند، کیفیت بازی از بازی‌های تدارکاتی که برای تیم‌ملی در نظر گرفته می‌شود خیلی بهتر خواهد بود.

بعد از این بازی که کیفیت قابل قبولی نداشت، برنامه بعدی تیم‌ملی این است که با تیم ونزوئلا بازی کند. این بازی هم مانند بازی‌های دیگر از کیفیت قابل‌قبولی برخوردار نیست چرا که فوتبال ونزوئلا هم در حد و اندازه فوتبال ایران نیست. ما در بازی تدارکاتی که پنجشنبه شب برگزار شد، یک توپ خطرناک روی دروازه تیم‌ملی احساس نکردیم و حتی به خط دفاعی فشار زیادی وارد نشد. وقتی‌ که یک بازی در چنین سطحی برگزار می‌شود مطمئنا مربی تیم‌ملی هم نمی‌تواند نقاط قوت و ضعف تیمش را شناسایی کند چراکه تیم مقابل به‌قدری ضعیف است که چیزی برای ارائه ندارد. البته به‌نظرم این مسائل برای کی‌روش چندان اهمیتی نداشته باشد چراکه او نفرات خود را انتخاب کرده است و لیست تیم‌ملی مشخص است.

کی‌روش گاهی انتخاب‌هایی انجام می‌دهد که همه ما تعجب می‌کنیم. او یک بازیکنی را در لیست تیم‌ملی قرار می‌دهد که خیلی شاخص نیست و در تیم باشگاهی خود هم به‌میدان نمی‌رود، اما از همان ابتدا در لیست اولیه تیم‌ملی قرار می‌گیرد و جالب‌تر اینکه کی‌روش او را فقط در لیست خود قرار می‌دهد و حتی به او بازی هم نمی‌دهد. چنین انتخاب‌هایی از سوی کی‌روش بارها دیده شده است و مشخص است که خیلی چیزها برای او ملاک نیست. در بازی پنجشنبه شب تیم‌ملی ، آن شادابی لازم را از بازیکنان ندیدیم و همان‌طور که گفتم سرمربی تیم‌ملی هم باتوجه‌به حریف ضعیفی که مقابل تیمش به‌میدان رفته است، نمی‌تواند به‌خوبی نقاط ضعف تیمش را پیدا کند. ازطرف‌ دیگر من فکر می‌کنم کی‌روش خودش هم خیلی تمایل ندارد بازی‌های تدارکاتی را با تیم‌های قدرتمند برگزار کند چراکه با این بهانه که تیمش بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشته، می‌تواند نتایج قابل قبولی را که تیم‌ملی ممکن است متحمل شود را توجیه کند.

کی‌روش در این مدت اخیر با رسانه‌ها رفتار نامناسبی را درپیش‌گرفته است. به‌‌نظرم این رفتار کی‌روش از دو جهت قابل بررسی است. او شاید هدفش این است که خودش و تیم را به‌ حاشیه نبرد و با آرامش در این دو ماه پایانی تا رقابت‌های جام ملت‌ها کار کند و شاید از طرف رئیس فدراسیون هم به او این دستور داده شده است که سکوت کند. یا اینکه با این رفتار قصد دهن‌کجی به رسانه‌ها را دارد که فکر می‌کنم با توجه به رفتاری که در این هفت سالی که در ایران حضور دارد از او شاهد بوده‌ایم، نکته دوم محتمل‌تر است. به‌هرحال تا چند وقت دیگر هدف کی‌روش از این رفتارش مشخص می‌شود.

منبع: آرمان

* پیشکسوت و کارشناس فوتبال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار