اعضای باند سارقان اماکن خصوصی و دولتی در تهران و کرج دستگیر شدند

البرز (پانا) - سرهنگ محمد نادربیگی ، سرپرست پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی و دولتی در تهران و کرج خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۱۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اعضای باند سارقان اماکن خصوصی و دولتی در تهران و کرج دستگیر شدند

سرهنگ محمد نادربیگی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال اعلام شکایت متصدی یک شرکت صنعتی در منطقه کمالشهر کرج مبنی بر سرقت تجهیزات شرکت مذکور، موضوع تحت پیگیری پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: موضوع در حال بررسی بود که چندین مورد وقوع سرقت از شرکت‌های خصوصی و دولتی مشابه سرقت مذکور در سطح شهر کرج به این پایگاه اعلام شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز گفت: با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در بررسی‌های میدانی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته، تصاویر تعداد پنج نفر که چهره‌های خود را پوشانده بودند و با استفاده از خودروهای وانت نیسان، پژو پارس و پژو ۴۰۵ که پلاک و مشخصات آن قابل مشاهده نبود اقدام به سرقت از شرکت‌ها و کارگاه‌ها با یک شیوه و شگرد مشابه می‌کردند، مشاهده شد.

وی افزود: ماموران در ادامه با انجام اقدامات فنی و میدانی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه روزی، تمامی اعضای باند را شناسایی کرده و در چندین عملیات جداگانه سارقان را در مخفی گاهشان و یا در حین ارتکاب جرم در استان‌های تهران و البرز دستگیر کردند و در بازرسی از محل اختفای آنها مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله انواع الماس‌های صنعتی، فرش دست بافت، لپ‌تاپ، دستگاه جوش اتصالات، سنگ فرز و … کشف شد.

سرهنگ نادربیگی در خصوص شگرد سارقان گفت : متهمان با تشکیل یک باند پنج نفره سرقت، پس از شناسایی شرکت‌های خصوصی و دولتی با کاربری صنعتی در شهرهای استان تهران و کرج، در نیمه‌های شب با سه دستگاه خودرو به محل سرقت‌ها رفته و اقدام به سرقت اموال و فروش آنها به قیمت پایین از قیمت واقعی می‌کردند.

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه حدود ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده است گفت : متهمان تا کنون به ۱۶ فقره سرقت با همین شیوه اعتراف کرده‌اند که تا کنون ۱۳ نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار