پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی

همدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته جهانی کار آفرینی پیامی صادر کرد:

کد مطلب: ۸۷۱۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی

متن پیام محمد پورداود به شرح زیر است:

امروزه توسعه اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و سیاسی هر کشوری در گرو توجه به مقوله کار و کارآفرینی است و از سویی این مهم، راهکار مناسبی برای افزایش نرخ اشتغال و بهره گیری از تخصص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به شمار می آید.

تأکید بر مهارت آموزی در آموزش یکی از اولویت های مهم دستگاه تعلیم و تربیت است که باید این مهم بر اساس رشته های مورد نیاز بازار کار صورت پذیرد و با ایجاد اشتتغال در بهبود توانایی فردی و تخصصی دانش آموزان و فارغ التحصیلان مؤثر واقع شود.

آموزش‌های مبتنی بر مهارت در راستای کارآفرینی یکی از عوامل مؤثر بر توسعه پایدار است که کارایی و اثربخشی را محقق می سازد و طرح ایران مهارت در راستای همین سیاست هاست که می تواند در آینده شغلی دانش آموزان تاثیر به سزایی داشته باشد.

تأکید رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) بر کارآفرینی به عنوان یک عبادت و ارزش آفرینی، اهمیت این مقوله را بیش از پیش روشن می سازد.

عزم جدی دولت تدبیر و امید در خصوص ترویج فرهنگ خلاقیت و کارآفرینی به عنوان موتور محرکه اقتصاد مقاومتی نیز، زمینه ساز اقدامات قابل توجهی در سال های اخیر در عرصه مهارت و کارآفرینی بوده است.

این جانب ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی به خانواده بزرگ تعلیم و تربیت استان و همه کارآفرینان این سرزمین که کار را با اخلاق همراه کرده و مهارت آموزی و کارآفرینی را سرلوحه کار آموزشی خود قرار داده اند، امید آن دارم با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، همگام با دولت تدبیر و امید بتوانیم با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های خانواده بزرگ آموزش و پرورش گام های موثری در این مسیر برداریم.

محمد پور داود

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار