به مناسبت هفته کتابخوانی صورت گرفت:

ارسال چهل محموله فرهنگی از حرم مطهر امام راحل(ره)به مساجدکشور

شهرری(پانا)- مراسم بدرقه و ارسال چهل محموله فرهنگی حامل 250 هزار جلد کتاب به چهل نقطه از کشور با عنوان کاروان فرهنگی «حال خوش خواندن» از حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ارسال چهل محموله فرهنگی از حرم مطهر امام راحل(ره)به مساجدکشور

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ودبیر ستاد هماهنگی و نظارت برکانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این مراسم اظهارداشت:درقالب کاروان فرهنگی حال خوش خواندن به مناسبت بیست و ششمین هفته کتاب یک هزار و 400 عنوان کتاب به کتابخانه های مساجد کشور اهدا می شود.

وی در ادامه افزود:ده درصد این کتاب ها بامحتوای قرآن و نهج البلاغه و نوددرصد دیگر با موضوع های علمی، سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی، کمک آموزشی و رمان که در مرحله نخست 250 هزار جلد کتاب در قالب بسته های فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد به کتابخانه های مساجد ارسال شده و درفاز دوم نیز در هجدهم اسفند 97 به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد کتاب هایی به آنها اهدا می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تشبیه کاروان های کتاب به کاروان های غیرنقدی در زمان هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: کسانی که نمی توانستند در جبهه های حق علیه باطل شرکت کنند در آن زمان از اموال خود برای آسایش رزمندگان هزینه می کردند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان، جنگ فرهنگی را با ملت ایران آغاز کرده و طی آن ارزش ها، قلب، روح و روان مردم را نشانه گرفته اند.

ارزانی با بیان اینکه مساجد بهترین سنگر برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان محسوب می شود گفت: اجرای برنامه های دینی و مناسکی در مساجد، توسعه کتابخانه ها و افزایش ساعت مطالعه در مساجد یکی از بهترین روش ها برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.

دبیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ادامه به اجرای طرح «شنبه ها با کتاب» در 200 مسجد کشور اشاره و بیان کرد: این طرح به صورت آزمایشی در مساجد منتخب سراسر کشور برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح پس از نماز مغرب هر هفته یک کتاب در قالب های مختلف توسط روحانی یا واحد فرهنگی مسجد به صورت مختصر به نمازگزارن معرفی می شود.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار