رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان: شناسایی هزار و900 دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در استان

سنندج(پانا) - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در کارگاه آموزشی مقیاس هوشی وکسلر4 از شناسایی و پذیرش یک هزارو 900 دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در مدارس عادی دوره ابتدایی استان خبرداد.

کد مطلب: ۸۷۱۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان: شناسایی هزار و900 دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری در استان

خلیل رنجبر در کارگاه آموزشی مقیاس هوشی وکسلر4 که در سالن جلسات شهدای فرهنگی اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: تشخیص و مداخله زود هنگام مشکلات یادگیری مانع از بروز آسیب های جدی و عدم تشخیص به موقع باعث سرخوردگی این دانش آموزان در زندگی می شود.

رنجبر گفت: 24 مرکزآموزشی مشکلات ویژه یادگیری با هدف شناسایی و توانبخشی اختلالات یادگیری و جلوگیری از شکست های تحصیلی در 10 شهرستان در سطح استان با بهره گیری از 96 نیروی متخصص و کارشناس و محیطی مناسب در جهت مشاوره، شناسایی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری فعالیت دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: روزانه بیش از 380 دانش آموز به این مراکز مراجعه و با شرکت در کلاس های درسی از راهبردهای آموزشی و راهکارهای توانبخشی مناسب با هدف پیشگیری از افت تحصیلی و کسب مهارتهای تحصیلی بهره مند می شوند.

رنجبر با بیان اینکه بیش از10 درصد دانش آموزان مشکلات یادگیری دارند؛ تصریح کرد: از جمله دلایل عمده بروز اختلال یادگیری ازدواج فامیلی ،مصرف دارو ،استفاده از اشعه ایکس در دوران بارداری ، مشکلات روانی عاطفی مادردردوران بارداری و سوء تغذیه و نامناسب مادر در دوران بارداری می باشد.

وی گفت: از جمله مخاطبان اصلی مراکز مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان پایه های اول تا ششم دوره ابتدایی می باشند که علی رغم داشتن بهره هوشی مناسب در یک یا دو درس که اغلب خواندن، نوشتن ویا ریاضی می باشد دچار مشکل می باشند که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی به این مراکز مراجعه واز خدمات آموزشی و حمایتی بهره می برند.

رنجبر خاطر نشان کرد: تعداد جلسات حضور دانش آموزان در این مراکز وبهره مندی از روش های صحیح علمی وآموزشی بستگی به شدت مشکل مهارت واختلال یادگیری آنان از 10 جلسه آغاز وتا 35 جلسه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار