فاضل نظری: امیدوارم خروجی جشنواره اسباب‌بازی، ایجاد رشته‌‌ای دانشگاهی در این حوزه باشد

تهران (پانا) - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی را فرصتی مناسب برای مواجه ارکان نظام با نوآوری در این حوزه دانست و ابراز امیدواری کرد که خروجی چنین جشنواره‌هایی ایجاد رشته‌ای دانشگاهی در حوزه اسباب‌بازی باشد.

کد مطلب: ۸۷۱۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فاضل نظری: امیدوارم خروجی جشنواره اسباب‌بازی، ایجاد رشته‌‌ای دانشگاهی در این حوزه باشد

فاضل نظری در افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به اینکه جشنواره امسال در دو بخش عرضه و فروش بازار به طور مجزا بر پا شده است، گفت: «بیش از ۱۳۰۰ محصول تولید ایران در ۸۶ غرفه در این جشنواره ارائه و در معرض نمایش قرار گرفته است.»

او ادامه داد: «امروز نظام ملی نوآوری در حوزه صنعت اسباب‌بازی احتیاج به نگاشت نهایی دارد تا جایگاه آنها مشخص شود.»

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه جشنواره اسباب‌بازی فرصتی مغتنم برای مواجه ارکان مختلف نظام با نوآوری در این حوزه است، گفت: «امیدواریم خروجی این تعامل تاسیس رشته‌ای دانشگاهی در حوزه اسباب‌بازی باشد.»

بسیاری از اسباب‌بازی‌ها در مقابل تبلت‌ها و رایانه‌ها رنگ باخته است

در ادامه این مراسم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: «از جمله مؤلفه‌های قدرت در هر کشوری صنعت اسباب‌بازی است و این پرسش مطرح است که چرا ما با توجه به تاریخ فرهنگی خودمان نمی‌توانیم صنعت اسباب‌بازی را تجاری‌سازی کنیم.»

او ادامه داد: «هالیوود با سابقه‌ای کمتر از ما به گونه‌ای عمل کرده است که کودکان ما فیلم‌ها و اسباب‌بازی آنها را تماشا می‌کنند و می‌خرند.»

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه وقتی به پول نفت رسیدیم، هویت خود را انکار کردیم و حتی دانشگاه‌های ما نیز وارد حوزه اسباب‌بازی نشدند، گفت: «باید دید کجا ایراد وجود داشته که صنعت ما به سمت تولید اسباب‌بازی نیامده است. ما در معاونت علمی به دنبال همین حلقه‌های مفقوده هستیم. کودکان ما باید پای اسباب‌بازی که می‌خواهند بایستند و برای آن هزینه کنند.»

ستاری گفت: «این نمایشگاه یک نمونه خوب برای حضور در صنعت اسباب‌بازی است. صنعت اسباب‌بازی در این سال‌ها متحول شده و بسیاری از اسباب‌بازی‌ها در مقابل تبلت‌ها و رایانه‌ها رنگ باخته است. ما در معاونت علمی، ستاد خاصی برای این حوزه داریم و برخی شرکت‌ها پتانسیل دانش بنیان شدن را دارند»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار