آوای چکاوک در تالار وحدت می پیچد

تهران (پانا) - «ارکستر چکاوک» به سرپرستی رضا شایسته هشتم آذر ماه در تالار وحدت به روی صحنه می رود.

کد مطلب: ۸۷۰۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آوای چکاوک در تالار وحدت می پیچد

سرپرست ارکستر چکاوک در گفتگو با روابط عمومی بنیاد رودکی، در توضیح جدیدترین فعالیت های ارکستر از برگزاری برنامه ای ویژه و بسیار متفاوت با اجرای آثار آهنگسازان ارزنده موسیقی خبر داد.
رضا شایسته افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده ارکستر چاوک در روز پنجشنبه مورخ 8/9/1397 ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرای کنسرت دارد.در این کنسرت آثار نوستالژیک قدیمی با تنظیمات جدید برای اولین بار در یک اجرای زنده به علاقهمندان ارائه خواهد شد.
در این برنامه تصمیم گرفتیم از حضور دو خواننده جوان موسیقی ایرانی به نام مجید حسین خانی شاگرد استاد زنده یاد ایرج بسطامی و استاد شاهزیدی و محمد افروز شاگرد استاد اکبر گلپایگانی (گلپا) استفاده کنیم.
من بر این باورم بعد از پیروزی انقلاب فقط سبک خوانندگی یک استاد بزرگ ترویج شد که تعداد زیادی از خوانندگان هم پیرو این سبک شدند و هنرمندان بزرگ دیگر که واقعا بر گردن موسیقی اصیل ایرانی حق دارند، به شکلی خانه نشین شدند.

این نوازنده ویولن در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: به نظر بنده مهم‌ترین دلیلی که باعث شده موسیقی سنتی ما مخاطب کمی داشته باشد، تمرکز مردم روی شنیدن یک سبک خاص از موسیقی سنتی است. کما اینکه در این بین آثار تولید شده هم از کمترین تنوع برخوردارند که عرصه رقابتی هم برای آنها وجود ندارد.

شایسته در پایان تأکید کرد: هدف ما برای راه‌اندازی ارکستر «چکاوک» و برگزاری کنسرت‌هایی از این دست تلاش برای فاصله نگرفتن مردم با موسیقی اصیل ایرانی است که امیدوارم در هدفی که آن را آغاز کردیم موفق باشیم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار