مدیرجهاد کشاورزی سرایان خبرداد:

پیش بینی برداشت 12 تن زعفران خشک در سرایان

سرایان (پانا) ـ مدیرجهاد کشاورزی سرایان از برگزاری جشن برداشت زعفران و پیش بینی برداشت 12 تنی زعفران خشک در این شهرستان خبر داد

کد مطلب: ۸۷۰۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی برداشت 12 تن زعفران خشک در سرایان

موسی سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان با بیان اینکه این شهرستان از نظر کمی رتبه دوم استان را در تولید زعفران و از نظر کیفی بر اساس آزمایش‌های انجام شده بهرتین زعفران را دارد افزود: زعفران سرایان از نظر کیفی در استان و خارج از آن بی‌نظیر است به گونه‌ای که خرید توافقی زعفران توسط سازمان تعاون از نظر کیفی و کمی رتبه اول را دارد.

به گفته وی امسال 12 تن زعفران خشک در سرایان برداشت می‌شود بیان کرد: پیگیر راه‌اندازی واحد بسته بندی زعفران در سرایان هستیم که متقاضی این واحد در انتظار دریافت تسهیلات است.

مدیرجهاد کشاورزی سرایان نیز افزود: امسال زعفران در 600 هکتار از مزراع روستاهای کوهپایه‌ای این شهرستان برداشت شده که کار برداشت زعفزان از دو هزار و 800 هکتار از زمین‌های زیرکشت این محصول در سرایان آغاز شده است.

سلیمانی با بیان اینکه در سرایان شش هزار بهره‌بردار به زعفران کاری اشتغال دارند افزود: با توجه به افزایش 15 درصدی سطح زیرکشت این محصول پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده شاهد افزایش تولید در شهرستان باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: امسال به دلیل این که 600 هکتار از مزارع زعفران سرایان در روستاهای کوهپایه قرار دارد، هشت دستگاه تانکر آب این مزارع را تامین می کنند.

سلیمانی افزود: جشن برداشت زعفران در دانشکده کشاورزی سرایان برگزار و کشاورزان سرایانی به صورت نمادین زعفران برداشت کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: در خراسان جنوبی 15 هزار و 780 هکتار زیرپوشش کاشت گیاه زعفران است که دو هزار و 780 هکتار آن در شهرستان سرایان است و از ابتدای آبان برداشت زعفران در این شهرستان آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار