ضرورت قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی/ نظام آمریکا رو به افول است

ایلام (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: نظام سرمایه‌داری و ابرقدرتی مانند آمریکا روبه زوال می‌رود که نمونه آن، ضعف این کشور درماندگی در مهار یک آتش‌سوزی است.

کد مطلب: ۸۷۰۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی/ نظام آمریکا رو به افول است

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، اظهار کرد: شرایط امروز جهان بیانگر زمینه مناسب ظهور حجت الهی و پیشرفت علوم تکنولوژی یکی از این زمینه‌ها به عنوان لازمهی اداره جهان است، هرچه سرعت علم بیشتر شود، زمینه حکومت راحت تر است و چه بسا با وسایل پیشرفت امروز اداره کردن دنیا راحت تر از گذشته باشد،

امام جمعه ایلام، با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و تبیین شرایط سیاسی زمان آن حضرت، یادآور شد: حضرت امام حسن عسکری(ع) در مدت امامت خود چند بار توسط خلافت عباسی زندانی شد و به شدت تحت مراقبت بود که دلیل این سختگیری ترس خلفای عباسی از قدرت گرفتن امامان بود.

امام جمعه ایلام، گفت: دلیل دیگر این رویکرد این بود که می‌دانستند آخرین امام شیعه فرزند امام حسن عسکری(ع) است بنابراین سعی کردند او را تحت نظر داشته باشند تا اینکه آن امام همام را به شهادت رساندند اما مشیت الهی این بود که امام دوازدهم از دیدگان غایب و بقیه‌الله شود.

حجت الاسلام کریمی تبار، با اشاره به فلسفه غیبت، یادآور شد: خداوند برای هدایت انسان پیامبران و ائمه را فرستاد امام مردم آن گونه که باید نپذیرفتند بنابراین نیاز به گوشمالی داشتند و ارتباط امام با آنان غیرمستقیم شود تا هم وجود ذی‌جود امام محفوظ باشد و هم مردم آمادگی لازم را پیدا کنند.

وی، تصریح کرد: یکی دیگر از شرایط پذیرش مردمی است چرا که مردم جهان تمام نظام‌های گذشته را تجربه کرده، به عنوان مثال نظام سوسیالیستی به هم ریخت چون با فطرت انسانی هم‌خوانی نداشت و نظام سرمایه‌داری کنونی نیز همین ویژگی را دارد و ابرقدرتی آمریکا که بر این اساس است روبه زوال می‌رود که نمونه ضعف این کشور درماندگی در مهار یک آتش‌سوزی است.

امام جمعه ایلام، بیان کرد: نگاه کارشناسان آمریکایی به سمت شرق متوجه شده و انقلاب اسلامی نقطه آغاز به حکومت نشستن اسلام در سراسر گیتی است و آثارش هم روز به روز در دنیا فراگیر می‌شود و در دورانی که تمام اعراب در مقابل اسرائیل دست تسلیم بالا برده بودند.

حجت الاسلام کریمی تبار، ابراز کرد: جبهه مقاومت با الهام گیری از انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت درخواست آتش‌بس می‌کند و امروز در برابر آنان مستاصل شده و وزیر جنگش استعفا کرد.

وی، با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: هفته کتاب و کتابخوانی را به خانواده بزرگ کتابخانه‌های استان تبریک می گویم و باید گفت اگر هر کس روزی حداقل یک صفحه مطالعه کند سرانه مطالعه رشد خواهد کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار، با اشاره به حکم اعدام دو تن از مفسدان اقتصادی، بیان کرد: از قاطعیت دستگاه قضا در اعدام دو تن از اخلالگران اقتصادی تقدیر و ابراز امیدواری کرد این قاطعیت تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار