فرماندار تکاب:

ترویج کتابخوانی فضای گفت و گو در جامعه را تقویت می کند

ارومیه(پانا)-فرماندار تکاب گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به تقویت و توسعه فضای گفت و گو و همچنین تبادل نظر در بین اقشار مختلف جامعه منجر می شود.

کد مطلب: ۸۷۰۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ترویج کتابخوانی فضای گفت و گو در جامعه را تقویت می کند

علی مکرمی در آیین گرامیداشت بیست و ششمین هفته ملی کتاب جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان افزود: جامعه امروز به شدت به فضای گفت و گو و هم اندیشی صاحب نظران و جوانان نیازمند است و در این راستا توسعه فرهنگ کتابخوانی به رشد این فضا کمک می کند.


وی با بیان اینکه با وجود شرایط فعلی اقتصادی، اداره ها و دستگاه های متولی باید امکاناتی فراهم کنند تا امر کتابخوانی در میان جوانان و نوجوانان ترویج پیدا کند، ادامه داد: می توان با تمهیدات مناسب، برنامه ریزی مدون و عزم جدی، با وجود گرانی و افزایش قیمت ها در صنعت نشر، ارتباط جوانان و نوجوان با کتاب و کتابخوانی را حفظ و تقویت کرد.


مکرمی گفت: این مهم باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا گسترش فضای مجازی، امر کتابخوانی را محدود نکند و در این راستا نقش خانواده ها و اصحاب فرهنگ و هنر می تواند بسیار موثر و مفید واقع شود.


وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی متولی و کتابخانه های عمومی باید با تدابیر و برنامه های مدون و متنوع زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی در عصر گسترش فضای مجازی را در میان جامعه فراهم کنند.


فرماندار تکاب با اشاره به جایگاه بالای فرهنگ کتابخوانی در میان پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تکاب افزود: معلمان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان در سال های گذشته، انس بسیار خوبی با کتاب داشتند که همین امر موجب تربیت نسلی فرهیخته شد.


مکرمی گفت: باید از پیشکسوتان این عرصه به عنوان سرمایه های فرهنگی تکاب به صورت شایسته تقدیر شده و از تجربه های آنان در راستای تعمیق امر کتابخوانی در جامعه استفاده شود.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تکاب نیز در این مراسم گفت: کتاب به عنوان یک رسانه در جهان امروز مطرح است و ما نباید از این حرکت عقب بمانیم.


محمود نجفی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ و هنر از همه توان و ظرفیت خود برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار