سرپرست معاونت آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان خبر داد:

جذب 10هزار نوآموز بصورت رایگان در مناطق محروم و مرزی آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-سرپرست معاونت آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس سهمیه ابلاغی امسال در قالب طرح حمایتی جذب نوآموزان مناطق محروم در دوره پیش دبستانی، 10 هزار نوآموز بصورت رایگان تحت پوشش قرار میگیرد.

کد مطلب: ۸۷۰۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
جذب 10هزار نوآموز بصورت رایگان در مناطق محروم و مرزی آذربایجان غربی

مهین منافی در نشست هم اندیشی در خصوص جذب نوآموزان پیش دبستانی که در محل سالن شماره2 اداره کل برگزار شد؛ اظهار کرد: دوره پیش دبستانی مقدمه ای برای آموزش مهارتهای ساده زندگی می باشد چراکه کودکان کوچکترین حرکات و رفتار در بزرگشالان را مورد توجه قرار می دهند.

وی ادامه داد: کودک برای برخورداری کامل از آموزش‏های دوره ابتدایی، نیاز به یک انضباط فکری دارد که به طور معمول خانواده قادر به فراهم ساختن آن نیست. حال آنکه در دوره پیش‏دبستان، مربیان از طریق فعالیت‏های مختلف مثل بازی و کارهای دستی به تدریج نظم و انضباط ذهنی لازم را در کودکان ایجاد می‏کنند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان گفت: امسال سهمیه وزارتی استان آذربایجان غربی برای جذب در دوره پیش دبستانی 36 هزار نفر ابلاغ شده است که تا کنون بیش از 32 هزار نفر جذب شده است.

منافی با اشاره به اجرای طرح حمایتی برای جذب نوآموزان مناطق محروم در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: آموزش‏های پیش‏دبستانی در مناطق محروم موجب می‏شود کودکان طبقات محروم زمینه‏های لازم را برای اینکه به طور تقریبی هم‏سطح کوکان طبقات متوسط و مرفه شوند، پیدا می‏کنند.

وی با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان پرورش و رشد همه جانبه کودک است؛ افزود: استان آذربایجان غربی با استفاده از طرح حمایتی سعی در جذب حداکثری کودکان حائز شرایط سنی در این دوره را دارد.

سرپرست معاونت آموزش ابتدائی آموزش و پرورش استان گفت: در قالب طرح حمایتی تمامی روستاهای صفر تا 30 کیلومتری مرزی استان تحت پوشش قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه هرینه این طرح از طریق استانداری آذربایجان غربی تامین خواهد شد؛ افزود: بر اساس سهمیه ابلاغی امسال در قالب این طرح 10 هزار نوآموز بصورت رایگان تحت پوشش قرار میگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار