استاندار کرمانشاه: بخش مسکن کرمانشاه همچنان در رکود به سر می برد

کرمانشاه (پانا) - به گفته استاندار کرمانشاه زمین های بلااستفاده ادارات دولتی ظرفیت مناسبی برای رونق بخشی مسکن هستند.

کد مطلب: ۸۷۰۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کرمانشاه: بخش مسکن کرمانشاه همچنان در رکود به سر می برد

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: بخش مسکن در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور رونق گرفته و باید تلاش کنیم این حوزه بسیار مهم در کرمانشاه نیز رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه زمین مناسب یکی از مهمترین عوامل رونق ساخت و ساز است، ادامه داد: بسیاری از مجموعه های دولتی زمین های مناسب و مازادی در سطح شهر در اختیار دارند که همچنان بلااستفاده مانده است.

مقام ارشد استان بیان داشت: مجموعه راه و شهرسازی به عنوان ناظر طرح تفصیلی شهر، موظف است زمین های بلااستفاده ادارات سطح شهر را جهت واگذاری به بخش خصوصی احصاء کرده و برای تصمیم گیری به شورای عالی معماری و شهرسازی ارائه کند.

استاندار کرمانشاه گفت: در زمینه ساخت و ساز نباید جانمایی های غلط برخی پروژهای مسکن مهر در حاشیه شهر دوباره تکرار شود.

مهندس بازوند اظهار داشت: مجموعه مسکن مهر چشمه سفید به دلیل جانمایی در خارج از بافت شهری، دچار مشکلاتی شده و تنها آب و فاضلاب و برق، نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم. علاوه بر این ها مجموعه نیازمند زیر ساخت های آموزشی، بهداشتی و تفریحی نیز هست. بنابراین جانمایی های جدید باید در فضایی باشند که بخش خصوصی را تشویق به سرمایه گذاری کند.

وی گفت: طی روزهای اخیر پیرامون اعتبارات عمرانی سال ۹۷ جلسه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشتیم. در این نشست مقرر شد که اعتبارات عمرانی در مناطق زلزله زده به صورت صد در صدی تخصیص یابد. همچنین اعتبارات بخشی از پروژه ها و اعتبارات استانی و برخی از پروژه سفر رهبر انقلاب به صورت صد در صدی تخصیص یابند.

استاندار کرمانشاه افزود: لیست بودجه سال ۹۸ برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است ولی دستگاه های اجرایی باید پیگیری این موضوع باشند.

وی افزود: مبلغ ۵ میلیارد تومان به صندوق حمایت از کشاورزان تخصیص دادیم و با مجموع اعتبارات داخلی مجموعا ۱۲ میلیارد به اعتبارات این صندوق اضافه خواهد شد که شاهد آثار مثبت آن در رونق این بخش مهم از استان خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار