اولویت‌های شهردار جدید تهران در حوزه معماری و شهرسازی چیست

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اولویت‌های شهردار منتخب پایتخت در حوزه معماری و شهرسازی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۷۰۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اولویت‌های شهردار جدید تهران در حوزه معماری و شهرسازی چیست

محمد سالاری درباره اولویت‌های مطرح‌شده از سوی پیروز حناچی، شهردار منتخب، در کمیسیون معماری و شهرسازی به پانا گفت: آقای حناچی در حوزه ماموریت‌های تخصصی کمیسیون‌ دیدگاه‌های خود را مطرح کرد. شهردار منتخب در راستای تحقق طرح تفصیلی شهر تهران اعتقاد به حرکت با رویکرد مساله‌محوری دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: دکتر حناچی معتقد است که تهران دارای طرحی است که به عنوان سند فرادست در مراجع قانونی تصویب شده است و ملاک عمل شهر تلقی می‌شود. علی‌رغم اینکه سند یادشده به صورت کامل اجرا نشده است و انحرافات جدی در فرایند اجرا دارد، باید در مقیاس منطقه‌ای و ناحیه‌ای در شهر، مسایل محله‌ها و مناطق را بررسی کرد و از مساله به راهکار رسید.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهایی که دکتر حناچی در کمیسیون مطرح کرد این بود که باید الگوهای متفاوتی از توسعه شهری و اجرای پروژه‌ها در شهر تهران داد که این الگوها مبتنی بر پیوست‌های مطالعاتی و داشتن جذابیت‌های نوآورانه‌ای باشد که موجب جذب گردشگر باشد. او در این زمینه به پروژه‌های پل طبیعت و دریاچه خلیج فارس به عنوان الگو اشاره کرد که می‌تواند به همه شهر تسری یابد.

سالاری تصریح کرد: دکتر حناچی معتقد است که می‌توان مطالبات مردم را از پروژه‌های صرف عمرانی به پروژه‌هایی تغییر داد که در آن پروژه‌ها علاوه بر عمرانی بودن، ملاحظات زیست‌محیطی، ملاحظات خلاقانه شهری و پیوست‌های ترافیکی رعایت شده است و از لحاظ بصری نیز برای شهر و شهروندان ارزشمند و جذاب باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار