افتتاح ششمین مرکز یادگیری محلی استان گیلان در زندان مرکزی لاکان رشت

رشت(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: مراکز یادگیری محلی با هدف توانمند سازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افراد بی سواد و کم سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال ایجاد می شود.

کد مطلب: ۸۷۰۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ششمین مرکز یادگیری محلی استان گیلان در زندان مرکزی لاکان رشت

به گزارش پانا به نقل از کارشناس ترویج سوادآموزی استان، مرکز یادگیری محلی شهید قلی پور با 59 سوادآموز در پنج کلاس درس در دوره های سوادآموزی و انتقال در زندان مرکزی لاکان رشت تاسیس شده است.

نادر جهان آرای در مراسم افتتاحیه مرکز یادگیری محلی شهید قلی پور گفت: سه عامل فرد، خانواده و جامعه از عناصر اصلی تاثیر گذار در تشکیل شخصیت افراد است. وی افزود: اگر چه در دو عنصر خانواده و جامعه خود شخص نقش مستقیمی ندارد ولی در عامل اول، فرد می تواند با تمرین و ریاضت به باور و خود اتکایی برسد و با خصایل نیکو آن را رشد دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در ادامه به انواع مراکز یادگیری محلی اشاره کرد و افزود: مراکز یادگیری محلی به سه صورت دولتی، غیردولتی و مشارکتی مدیریت می شود که این مرکز با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل زندان های استان افتتاح شد.

در این مراسم همچنین جهان آرای گفت: مراکز یادگیری محلی فرصت مناسبی برای مددجویان سوادآموز است تا در کنار سوادآموزی، انواع مهارت های زندگی را کسب نمایند.

وی از جمله دستاوردهای تاسیس مراکز یادگیری محلی، ایجاد فرصت های برابر یادگیری برای بازماندگان از آموزش رسمی، کاربردی کردن آموزش ها و متناسب سازی آموزش با نیازهای واقعی مخاطبان، توسعه و ترویج فرهنگ مشارکت از طریق زمینه سازی برای مشارکت مردم و سازمان ها در برنامه ها و... اشاره کرد.

در ابتدای این مراسم سید حمید حسینی مدیرکل زندان های استان گیلان گفت: هر اندازه سطح سواد و دانش افراد درجامعه زیاد باشد ما شاهد کاهش چشمگیر انواع بزهکاری و آسیب های اجتماعی خواهیم بود. وی افزود: یکی از علل های بروز جرم عدم آشنایی افراد با مهارت ها و سبک زندگی است که از جمله برنامه های اصلی این مرکز، یادگیری سواد و آموزش انواع مهارت ها است تا مددجویان با تغییر نگرش، تفکر و بازنگری به دامن خانواده و جامعه برگردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار