نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

6 اولویت‌ کمیسیون عمران شورای شهر در دیدار با شهردار جدید تهران چه بود

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت اولویت‌های شورای شهر در زمینه حمل و نقل با پیروز حناچی، شهردار منتخب در میان گذاشته شد.

کد مطلب: ۸۷۰۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
6 اولویت‌ کمیسیون عمران شورای شهر در دیدار با  شهردار جدید تهران چه بود

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره اولویت‌های شهردار منتخب تهران در زمینه حمل و نقل اظهار کرد: در جلسه‌ای که آقای حناچی به کمیسیون عمران آمد، مواردی که حائز اهمیت بود مطرح شد. یکی از مواردی که بحث شد موضوع حمل و نقل عمومی بود که در این زمینه بر توسعه مترو به عنوان اولویت اول شورای شهر تأکید شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: همچنین مباحثی درباره توسعه مترو، تکمیل خطوط 6 و 7، افزودن خطوط جدید و تامین تجهیزات خطوط مترو اعم از واگن و ... نیز مطرح شد.

وی ادامه داد: درباره اتوبوس‌های درون‌شهری نیز پیشنهاد اتوبوس برقی ارائه شد و از آقای حناچی هم درخواست کردیم که این موضوع را پیگیری کنند چون کار سختی نیست و بدنه آن در داخل وجود دارد و فقط یکسری قطعات می‌خواهد که به راحتی می‌توان از خارج کشور تأمین کرد.

حبیب‌زاده درباره موتورهای برقی نیز توضیح داد: در این جلسه از شهردار منتخب درخواست کردیم که گشترش استفاده از موتورهای برقی را به طور جدی پیگیری کنند. از طرفی درباره موضوع تاکسی‌ها و پارک حاشیه‌ای نیز مواردی مطرح شد چرا که می‌شود در موضوع پارک حاشیه‌ای با سرعت بیشتری عمل کرد.

این عضو شورای شهر تهران درباره نحوه تامین منابع مالی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی نیز گفت: منابع مالی یکی از موضوعات اصلی است اما فقط موضوع منابع مالی نیست چون در مواردی از خارج از کشور واردات انجام می‌شود که موانع باید برطرف شود. البته اکنون بخش عمده‌ای از تجهیزات حمل و نقل در داخل کشور ساخته می‌شود و کارخانه‌های داخلی نیز آمادگی دارند تا قرارداد ببندند و به مرور پول دریافت کنند که موضوع تأمین منابع مالی را می‌شود از این طریق رفع کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار