معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

آغاز اجرای طرح پیشگیری از شیوع بیماری پدیکولوزیس در بین دانش‌آموزان زنجانی

زنجان(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح‌های پیشگیری از شیوع بیماری پدیکولوزیس در بین دانش‌آموزان در مدارس استان زنجان آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۷۰۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح پیشگیری از شیوع بیماری پدیکولوزیس در بین دانش‌آموزان زنجانی

ذبیح‌الله تاراسی امروز در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: تامین سلامت و عدم انتقال و شیوع بیماری در بین دانش‌آموزان از جمله موضوعات مورد توجه در آموزش و پرورش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه پدیکولوزیس شایع‌ترین آلودگی‌های انگلی در سراسر دنیا است؛ افزود: این بیماری قابلیت سرایت در بین دانش‌آموزان را دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش در پیشگیری از شیوع بیماری شپش سر می‌تواند موثر باشد؛ بیان کرد: به همین منظور آموزش و پرورش از آغاز سال اقدامات پیشگیرانه خود را در این حوزه آغاز کرده است.

تاراسی با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از شیوع پدیکولوزیس بروشورهای آموزشی در این زمینه تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است؛ ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و معلمان نیز دیگر اقدام در این حوزه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطر نشان کرد: همچنین کارگاه‌ها آموزشی برای اولیا در این زمینه برگزار و موضوعات مختلف برای جلوگیری از شیوع و ابتلا مطرح می‌شود.

تاراسی با اشاره به اینکه معاینه سلامت در مدارس آغاز شده است؛ گفت: در مدارس دارای مربی بهداشت این اقدام توسط مربیان انجام شده و در مدارس فاقد مربی با کمک دانشگاه علوم پزشکی معاینات انجام داده شده و در صورت مشاهده موارد مشکوک دانش‌آموزان به علوم پزشکی ارجاع داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر موردی از شپش سر در کلاس یا مدرسه‌ای تشخیص داده شود امکان سرایت فراگیر آن وجود دارد، اضافه کرد: در سال گذشته مورد نگران‌کننده در این مورد مشاهده نشده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: در برخی مدارس این پدیده دیده می‌شود، اما با توجه به نظارت‌ها بلافاصله درمان و از شیوع جلوگیری می‌شود.

تاراسی با اشاره به فراگیر بودن پدیده پدیکولوزیس در فصل سرد سال گفت: در این فصل کودکان لابس‌های خود را در یک محل تجمیع می‌کنند که همین موضوع خود می‌تواند عاملی برای افزایش یافتن سرعت شیوع بیماری در بین دانش‌آموزان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار