فرماندار اسلامشهر گفت :

ضرورت استفاده ازیاوران وقف در جهت تعمیم و گسترش فرهنگ مردمی وقف

اسلامشهر ( پانا) - فرماندار اسلامشهر با اشاره به لزوم گسترش موقوفات با نیات اجتماعی گفت: در هفته فرهنگی اسلامشهر از امامزاده‌ها در زمینه اشاعه و گسترش فرهنگ استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۰۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت استفاده ازیاوران وقف  در جهت تعمیم و گسترش فرهنگ مردمی وقف

مسعود مرسلپور در همایش یاوران وقف که در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر برگزار شد،با اشاره به جایگاه وقف اظهار داشت: وقف علاوه بر اینکه در مسائل شرعی و فقهی مورد توجه قرار گرفته در قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز مورد توجه ویژه بوده است.

وی در ادامه به گسترش وقف پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: وقف در دین مبین اسلام به ویژه در مکتب تشیع از جایگاه عظیم و بالایی برخوردار است اما عامه مردم اطلاعات چندانی در مورد جایگاه وقف، واقف و موقوفه ندارند.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه در زمینه مسائل اجتماعی کمتر به وقف پرداخته‌ایم عنوان کرد: برخی از مردم توانمندی این را دارند که بخشی از درآمد خود را وقف کنند و افراد مستعدی نیز می‌توانند در زمینه موقوفات با نیات اجتماعی وارد شوند.

مرسلپور ادامه داد: قبور امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور فرصت خوب معنوی است که از آن غافل شده‌ایم و باید در زمینه گسترش فرهنگ از این مکان‌های مقدس کمک بگیریم تا برنامه های فرهنگی حول محور امامزاده‌ها باشد.

وی بیان کرد: امامزاده‌ها دُرّهای گران‌بها نزد ما هستند که گاهی اوقات متوجه نعمت‌های معنوی آنها نیستیم امیدوارم در هفته فرهنگی پیش‌رو از این مکان‌های مقدس در زمینه اشاعه و گسترش فرهنگ استفاده کنیم.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه ممکن است برخی نارضایتی‌ها برخاسته از رفتار متولیان موقوفات خاص شائبه و مسائلی را ایجاد کند که در شأن وقف و موقوفه نیست، گفت: خادمان و یاوران وقف از دل مردم هستند و بهتر می‌توانند فرهنگ وقف را در بین مردم جا بیندازید.

مرسلپور خاطرنشان کرد:یاوران وقف می‌توانند برای تعمیم و گسترش فرهنگ مردمی وقف و موقوفات سازمان مردم نهادی تأسیس کنند تا در کنار ترویج فرهنگ وقف به مستمندان و نیازمندان نیز کمک شود.

/خبرنگار :ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار