همایش دهه وقف در شیروان برگزارگردید

بجنورد (پانا)-همایش دهه وقف با حضور واقفین خیراندیش، خادمین افتخاری، اصحاب رسانه، فعالین فرهنگی و هیئت امنای امام زادگان و بقاع متبرک در آستان مقدس امام زاده حمزه الرضا (ع) شهرستان شیروان برگزارگردید.

کد مطلب: ۸۷۰۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش دهه وقف در شیروان برگزارگردید

حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در این همایش با بیان تبریک دهه وقف گفت: پیامبر اکرم (ص) رحمت للعالمین است و ایشان آمده است تا خوبی ها و بدی ها را به ما معرفی کرده و ما را از تاریکی ها نجات داده و به سوی نور هدایت نماید که همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) در رابطه با بحث وقف افزود: انسان ها وقتی که از دنیا می روند پرونده آنان بسته می شود به جز چهار گروه ، اول کسانی که فرزندان صالحی را تربیت نموده و به جامعه تحویل نمایند، دوم کسانی که درختی بکارند و سوم کسانی که تالیفی داشته باشند و چهارم واقفین و کسانی که صدقه جاریه دهند.

حجت الاسلام عظیم آسوده در ادامه اظهار داشت:همه کارهایی را که در بحث وقف انجام می شود به پشتوانه کمک های خیرین، واقفین نیک اندیش، امام جمعه و ائمه جماعات مساجد شهرستان است.

وی با بیان اینکه 1600 نوع نیت وقف در کشور اجرایی می شود افزود: تمامی درآمدهای موقوفات طبق نیات واقفین صرف امور مدیریتی، فرهنگی، درمانی، کمک به افراد نیازمند، عمرانی و یا آبادانی همان موقوفه می شود.

حجت الاسلام حسین کوثری امام جمعه شیروان نیز در این همایش گفت: کار برای خدا حرف و حدیث های زیادی دارد و درود خدا بر واقفین و کسانی که در امر خیر هستند.

وی افزود: وقف ها دفترچه های پس انداز آخرتی ما هستند و هر سال ما باید به این دفترچه ها پول واریز نماییم و هیچ بانکی و هیچ فردی مثل خداوند متعال به این دفترچه ها سود پرداخت نمی کند.

کوثری گفت: صدقه و زکات موجب برکت مال انسان می شود و خوشا به حال واقفین که حساب پس انداز باز کرده و همیشه از آن بهره مند می شوند.

حجت الاسلام علی پرهیزکار رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان نیز در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تمامی خیرین و واقفین گزارش فعالیت های انجام گرفته و در حال اجرا را ارائه نمود.

در پایان از زحمات جمعی از واقفین خیراندیش، خادمین افتخاری، فعالین فرهنگی، هیئت امنای نمونه و اصحاب رسانه با اهدای لوح سپاس تجلیل گردید.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار