بهارستان در هفته جاری: هیچ چیز مهم‌تر از CFT نیست

یک وزیر در صحن، ۵ وزیر در کمیسیون جواب پس می‌دهند

تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی آخرین هفته کاری خود در آبان را در حالی آغاز می‌کند که عملا هیچ برنامه‌ای مهم‌تر از بررسی ایرادات 22 گانه شورای نگهبان به لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در کمیسیون امنیت ملی در دستور کار ندارد البته وزیر نفت نیز برای پاسخ به سوالات نمایندگان به صحن بهارستان پا می‌گذارد.

کد مطلب: ۸۷۰۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری: هیچ چیز مهم‌تر از CFT نیست

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات یک هفته‌ای و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه از روز یکشنبه برای آغاز جلسات علنی خود و بررسی مسائل در کمیسیون‌های تخصصی پا در ساختمان بهارستان خواهند گذاشت. مجلس در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (27، 29 و 30 آبان) جلسه علنی خواهد داشت.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت دوازدهم در هفته جاری برای پاسخ به سوالات علی ساری، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از نمایندگان در صحن علنی حاضر خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش)، بررسی طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح ماده (۳) و الحاق یک ماده به قانون نحوه پیگیری تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی را در دستور کار دارند.

بررسی طرح معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی، گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد رد طرح دهیاری‌ها، بررسی طرح استفساریه ماده (۳۶) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بررسی طرح اصلاح تبصره ماده (۲۶) قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست و بررسی طرح استفساریه بند (۲) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم نیز در دستور کار بهارستان نشینان قرار دارد.

همچنین نمایندگان مجلس طی هفته آینده رسیدگی به بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، بررسی لایحه اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات های مستقیم - مصوب ۱۳۶۶ - با اصلاحات بعدی آن، بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مالیات های مستقیم، بررسی طرح الحاق دو تبصره به بند (د) ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، بررسی طرح اصلاح ماده (۱۳۳) قانون مالیات های مستقیم،بررسی لایحه تشکیل وزارتخانه های رفاه و تأمین اجتماعی و کار و تعاون، بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بررسی طرح استفساریه جزء (۶) بند «ث» ماده (۸۸) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه خواهند پرداخت.

موارد ذیل نیز در دستور کاری مجلس قرار دارد:

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در مورد آسیب شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از میزان مطالبات‌غیرقابل وصول و مشکوک‌الوصول بانکی کشور،گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بُعد داخلی و خارجی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶، گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در خصوص واردات و صادرات ، مبارزه با قاچاق کالا ، تخلفات مالی ، عدم رعایت قانون و ضوابط و ...، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد عملکرد منابع و مصارف (دریافت‌ها و پرداخت‌ها) در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده و گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری.

برنامه کاری کامل نمایندگان در صحن علنی بهارستان را «اینجا» بخوانید.

برنامه کاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز به شرح زیر است:

کمیسیون اجتماعی

رأی‌گیری در مورد تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان.

رأی‌گیری در مورد گزارش هیأت تحقیق و تفحص از نحوه عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز.

بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس در مورد تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد سازمان خصوصی سازی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷.

جلسه کمیته پولی و بانکی در خصوص بررسی طرح بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران، ادامه جلسه هیأت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی کمیته های تخصصی.

ادامه بررسی لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری و ادامه بررسی طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از صندوق بازنشستگی کشوری با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

بررسی ایرادات شورای نگهبان در رابطه با لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم. (اینجا را بخوانید)

دعوت از امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور پاسخ به سوالات 31 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون انرژی

حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات 9 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

بررسی عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ و ۶ ماهه سالجاری شرکت ملی نفت ایران، ادامه رسیدگی به طرح افزایش ظرفیت پالایشگاههای میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه گذاری مردمی، رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون شوراهای حل اختلال، دعوت از وزیر امور اقتصادی و دارائی جهت تشریح برنامه‌ها و ارائه عملکرد جزء(۱) بند(و) تبصره(۵) قانون بودجه سالجاری، رسیدگی به طرح اصلاح بند(ح) تبصره(۱۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و ادامه رسیدگی به طرح لغو احکام و مجوزهای ناظر به استثنای وزارتخانه‌ها، مؤسسات و سازمان‌های مستلزم ذکر یا تصریح نام از شمول قوانین و مقررات عمومی

کمیسیون بهداشت و درمان

حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی به منظور پاسخ به سئوالات نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران (۲فقره)، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، محمدرضا صباغیان، نماینده‌ مهریز، غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار، قاسم احمدی لاشکی، نماینده چالوس و نوشهر، نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد، علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان و فاطمه حسینی نماینده تهران.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

ادامه بررسی پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان شورای نگهبان، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، معاونت قوانین و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون صنایع و معادن

طرح الحاق یک تبصره به ماده (۸) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، لایحه اصلاح ماده (۱۹) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، استماع گزارش عملکرد و برنامه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و استماع گزارش عملکرد و برنامه‌های سازمان های صنایع دفاع.

جلسه مشترک کارگروه معدن و صنایع معدنی و کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اصل ۴۴ با موضوع بررسی مشکلات صادرات شرکتهای فولادی با توجه به شرایط تحریم.

کمیسیون فرهنگی

ادامه بررسی پیش‌نویس طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی.

استماع گزارش وزیر کشور در مورد برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین و همچنین آسیب‌های اجتماعی.

کمیسیون قضایی و حقوقی

بررسی طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها.

بررسی طرح اصلاح ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری و بررسی طرح ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌‌ها.

بررسی نحوه پیگیری اجرای قوانین در حوزه فضای کسب و کار با حضور معاون قوانین مجلس شورای اسلامی، وزارت اقتصادی و دارائی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، اتاق های ایران، تعاون و اصناف.

برنامه کاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی را «اینجا» بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار