استادحسین انصاریان: وقتی روی منبر می‌نشینی، تنها پروردگار را ببین

تهران (پانا) - یک استاد حوزه علمیه گفت: به کسانی که از من می‌پرسند چگونه منبر برویم، همواره گفته‌ام که وقتی روی منبر می‌نشینی، تنها یک مستمع را ببین و آن هم پروردگار، زیرا اگر برای او حرف بزنی، در مردم هم اثر می‌کند.

کد مطلب: ۸۷۰۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
استادحسین انصاریان: وقتی روی منبر می‌نشینی، تنها پروردگار را ببین

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با موضوع "محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ" در میان جمعی از فضلا و طلاب ایرانی و بین المللی، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن، امر تبلیغ، رسالت تمامی انبیا بوده است.

این استاد حوزه تصریح کرد: انبیا نشان دادند تا آخرین لحظه‌ی عمرشان، تبلیغشان، در هر شرایطی تداوم داشته است چنانکه پیامبر گرامی اسلام(ص)، ساعات اندکی پیش از سفر الهی شان، با وجود شرایط وخیم جسمی و عدم توانایی حرکت، به کمک حضرت علی(ع) و فضل بن عباس خود را به مسجد رساندند و بر پایین ترین پله‌ی منبر نشسته و والاترین مطلب را که همان حدیث ثقلین است به مردم ابلاغ کردند.

وی با اشاره به اینکه بهترین الگوی تبلیغ، انبیا هستند، افزود: کسانی که مامور به تبلیغ هستند، هرگز در اثر دشواری‌های این راه، خسته و ناامید نمی‌شوند و تا زنده‌اند و نفس دارند، این کار اثرگذار را ادامه می‌دهند.

وی در انتها گفت: روزگاری می‌خواستم منبر رفتن را در تهران ترک کرده و برای تحصیل به قم برگردم اما آیت الله میلانی که خدمت ایشان ارادت ویژه ای داشتم و چندین سال بود که فوت کرده بودند را در خوابی دیدم که امر فرمودند به استمرار تبلیغ بر منبر بپرداز، آنزمان از خدا خواستم تا مرگ مرا در حال تبلیغ قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار