آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از امروز با نمایش کودک خاموش

تهران (پانا) - چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با نمایش فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به کارگردانی روح الله حجازی و فیلم کوتاه «کودک خاموش» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه سال 2018 کار خود را آغاز خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۷۰۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از امروز با نمایش کودک خاموش

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با نمایش دو فیلم کوتاه و بلند داستانی از امروز جمعه 25 آبان در سینما فلسطین آغاز می‌شود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره از ساعت 18:30 برگزار می شود.

همچنین در ادامه این مراسم فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به کارگردانی روح الله حجازی بهترین فیلم جشنواره هانوی و فیلم کوتاه «کودک خاموش» به کارگردانی کریس اورتون از ساعت 19:30 در سینما فلسطین نمایش داده خواهد شد.

رزرو بلیت‌های این جشنواره به صورت رایگان در سایت تیوال قابل دسترسی است و علاقمندان می توانند با مراجعه به این سایت بلیت‌های خود را رزرو کنند.

همچنین ورود برا عموم به این جشنواره در سینما فلسطین که از 25 آبان تا 2 آذر برپا خواهد بود، آزاد است.

بیش از چهار هزار فیلم خارجی متقاضی حضور در بخش رقابتی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شدند که در نهایت از این تعداد، 47 فیلم پویانمایی، 18 فیلم مستند و 35فیلم داستانی برای شرکت در بخش مسابقه‌ی بین الملل این جشنواره انتخاب شده است.

آثار انتخابی در سه بخش فیلم های داستانی، پویانمایی و مستند (شامل مستند علمی ـ آموزشی و مستند به مفهوم عام) رقابت می‌کنند.

این فیلم‌ها از 28 کشور از 5 قاره در مسابقه بین‌الملل حضور خواهند داشت که از میان آنها ایتالیا با 11 فیلم، هند با 8 فیلم و فرانسه با 7 فیلم، دارای بیشترین نماینده در این جشنواره هستند.

همچنین از میان 740 فیلم ایرانی متقاضی شرکت در چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، 110 فیلم برای شرکت در بخش مسابقه بین‌المللی برگزیده شده‌اند که شامل 8 فیلم بلند داستانی، 38 فیلم کوتاه داستانی، 22 فیلم مستند و 42 فیلم پویانمایی هستند.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد را از 25 آبان تا 2 آذر 97 در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار