فرماندار اسلامشهر:

اجرای برنامه های فرهنگی سرمایه گذاری برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است

فرماندار اسلامشهرگفت: بیش از 700 برنامه ویژه برای معرفی پتانسیل‌ها و استعدادهای شهرستان اسلامشهر در هفته فرهنگی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۰۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه های فرهنگی سرمایه گذاری برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهردرآیین رونمایی ازپوستر هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر،اظهارکرد:برای معرفی استعدادها و پتانسیل‌های ناشناخته شهرستان اسلامشهر در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری بیش از 700 ویژه برنامه در سطح شهرستان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: برگزاری هفته فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی استعدادها و پتانسیل‌های ناشناخته و بالقوه شهرستان اسلامشهر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری است.

مرسلپورتاکیدکرد:درهفته فرهنگی که به ابتکار استاندارتهران مشخص شده،می‌توان بااستفاده ازظرفیت‌های مختلف شهرستان، توانمندی‌های منطقه که در زمینه‌های گوناگون از آنها غفلت شده و ناشناخته باقی مانده را شناسایی و معرفی کرد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر، با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ در پیشرفت و توسعه جامعه، تاکید کرد: شاخصه فرهنگ و فرهنگ مداری زیربنای توسعه در ابعاد مختلف است، زیرا وقتی ابعاد مختلف توسعه را که دنبال کنیم،به یک پیوست فرهنگی می‌رسیم که نشانگر تاثیر گذاری فرهنگ است.

رئیس ستاد هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر، تصریح کرد: داشتن فرهنگ زیربنا و اصل توسعه جامعه است، با فرهنگ انسان می‌تواند رشد نماید و به مدارج عالی ترقی برسد و قطعا بدون فرهنگ انسان به پست‌ترین موقعیت‌ها نزول خواهد یافت.

وی با اشاره به شعار هفته فرهنگی، تاکید کرد: با توجه به اینکه هفته فرهنگی با رویکرد مقابله با آسیب‌های اجتماعی طراحی و برنامه ریزی شده، هرکسی که نسبت به شهرستان اسلامشهر تعصب و علاقه داشته باشد، باید بتواند در این هفته نسبت به معرفی شهرستان خوب کار و تلاش کند و استعدادهای فرهنگی منطقه را برای خارج از شهرستان بشناساند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر تاکید کرد: انجام کارهای فرهنگی هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری برای پیشگیری از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، برنامه ریزی شده تا هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر از این پس همه ساله برگزار شود و باید همه دستگاه‌ها و مردم در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: همانطوری که شهرستان اسلامشهر به‌نام حافظان و قاریان قرآن و قهرمانان ورزشی شناخته شده، باید انجام برنامه‌های ویژه هفته فرهنگی، هنرمندان ناشناخته این شهرستان در عرصه‌های مختلف هنری و فرهنگی نیز معرفی شوند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: در هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر که از 26 آبان‌ماه تا 2 آذرماه نامگذاری شده بیش از صدها برنامه فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف با هدف معرفی استعدادهای ناشناخته منطقه به اجرا در خواهد آمد که تعداد زیادی از برنامه در تقویم اجرایی هفته گنجانده نشده و به‌صورت خودجوش از سوی مردم و برخی از دستگاه‌های اداری و اجرای شهرستان برگزار می‌شود.

شایان ذکر است ،برپایی نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان، برگزاری جشنواره‌های موسیقی و تئاتر با اجرای زنده هنرمندان اسلامشهری، برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی فرهنگی، اجرای مسابقات ورزشی، فرهنگی و... تشکیل نشست‌ها و گفتمان‌های دینی ،تجلیل از نخبگان و هنرمندان اسلامشهری از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی در شهرستان اسلامشهر است که با مشرکت و همراهی همه ادارات و اقشار مختلف مردم به مرجله اجرا در خواهد آمد.

/خبرنگار :ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار