پاسخ رئیس اوقاف شهرستان ملارد به شبهه قیمت گزاف قبر در امامزادگان

ملارد (پانا) - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان ملارد به شبهات و اخبار مربوط به قیمت گزاف قبر در برخی بقاع متبرکه این شهرستان پاسخ داد.

کد مطلب: ۸۷۰۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ رئیس اوقاف شهرستان ملارد به شبهه قیمت گزاف قبر در امامزادگان

حجت الاسلام سلیمی در این رابطه اظهار کرد:متولیان بقاع متبرکه و امامزادگان مسئول دفن اموات نیستند که بخواهند این نیاز مردم را با قیمت مناسب مرتفع کنند، بلکه مسئول این کار شهرداری‌ها هستند که با ایجاد قبرستان‌های عمومی شرایط لازم را جهت استفاده عموم فراهم می‌کنند.

وی درادامه تصریح کرد: وظیفه اصلی متولیان بقاع متبرکه و امامزادگان خدمت رسانی مطلوب به زائران در زمینه‌های مختلف بویژه امور فرهنگی است و ایجاد فضای مناسب برای پاسخگو بودن به سیل جمعیت زوار در طول سال، نظافت، امنیت و ... تنها تعدادی از صدها خدماتی میباشد که این اماکن خود را موظف به ارائه آن می‌دانند و راه‌های تأمین منابع آن نیز علاوه بر نذورات و هدایای مردمی واگذاری قبر به افرادی است که می‌توانند مشکلی اساسی از بقعه را حل کنند.

رئیس سازمان اوقاف شهرستان ملارد افزود: جای شگفتی است که برخی رسانه‌ها به جای توجه به اینکه بقاع متبرکه چگونه به هزاران زائر در طول سال خدمت می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی به اجرا می‌گذارند در پی حاشیه سازی هستند و با پیش داوری اذهان عمومی را نسبت به این افراد مخدوش می‌کنند و این در حالی است که پول این افراد برای فقرا و نیازمندان و در بقعه متبرکه‌ هزینه می‌شود که زمینه استفاده هزاران نفر را فراهم می‌کند.

وی یادآورشد:مدیران امامزادگان شهرستان ملاردموظف هستندیاروزدفن یااولین روز اداری بعد ازدفن فیش واریز سامانه ای به حساب امامزاده را به مردم ارائه دهند و مردم نیز باید جهت اخذ فیش واریز به امامزادگان مراجعه کنند.

/خبرنگار :فائزه کریمی زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار