پیام مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به منـاسبت آغـاز هفته کتـابخوانی

اهواز (پانا) - محمد تقی زاده در پیامی آغاز هفته کتاب و کتـابخوانی و برپایی بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.

کد مطلب: ۸۷۰۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به منـاسبت آغـاز هفته کتـابخوانی

در این پیام آمده است:


بـسم الله الرحـمن الرحـیم

خداوند آیه " *اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ*" را بر نبی اکرم (ص) نازل کرد تا دین اسلام با خواندن آغاز شود. کتـابخوانی از دیرباز با آیین مقدس ما عجین شده است و در اعتلای فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی نقش به سزایی دارد. خواندن، دستور *صریح و روشن* پروردگار است و لازم است که انسانها برای اعتلا و پیشرفت همواره در مسیر دانش اندوزی و آموختن حرکت کنند.


کتاب گوهری درخشان، دوستی صمیمی و همراهی همیشگی است که ثمره انس و الفت با آن، تبلور فرزانگی و فرهیختگی است. کتاب و کتابخوانی افکار و اندیشه های انسان را رشد می دهد و در مسیر دانایی هدایت می کند و چه بسا این دانایی سرنوشت انسان های بیشماری را در آینده دگرگون سازد و به سمت کمال و تعالی سوق دهد .


دو نهاد *خانواده و مدرسه* نقش تاثیر گذاری در علاقمند کردن کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی دارند و آغاز هفته کتاب و کتابخوانی و برپایی بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران فرصت ارزشمندی است تا والدین و معلمان با همکاری و همراهی نهادهای متولی فرهنگ در جامعه، به نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان این سرزمین کمک کنند و با تبیین ضرورت های کتابخوانی در بین آنها، راهی برای ورود آینده سازان ایران اسلامی به جهانی سرشار از نور علم، معرفت و آگاهی بگشایند.


محمد تقی زاده
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار