قصه روستایی که پس از ۱۳۰ سال صاحب مدرسه شد در «غوغای بی‌هیاهو»

تهران (پانا) - فصل جدید مجموعه مستند «غوغای بی‌هیاهو» با روایت ماجرای روستایی که پس از 120 سال صاحب مدرسه می‌شود، آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۸۷۰۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
قصه روستایی که پس از ۱۳۰ سال صاحب مدرسه شد در «غوغای بی‌هیاهو»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سری جدید مستند «غوغای بی‌هیاهو» در برنامه این هفته خود که پنجشنبه ۲۴آبان ماه پخش می‌شود به منطقه بلوچ نشین استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

روستایی بعد از ۱۳۰سال در نگور سرخ کلوت از توابع شهرستان نیکشهر در ششصد کیلومتری زاهدان و در جنوب استان صاحب مدرسه شد و حالا مدرسه ای جدید در این روستا در حال ساخته شدن است و دانش آموزان تا پیش از آماده شدن مدرسه در اتاقکی ساخته شده به دست اهالی روستا مشغول درس خواندن هستند.

"مهیم بلوچی" معلم مهربان و دلسوز این مدرسه هر روز نیم ساعتی را با موتور طی مسیر می‌کند تا به مدرسه برسد مهیم بلوچی تمام ِ تلاشش را می کند تا بچه‌های این روستا از درس و مدرسه دور نمانند.

نام این قسمت «وانگ و زانگ» است که در زبان بلوچی به معنای خواندن و فهمیدن (باسواد شدن) است.

این مستند به دور از پرگویی و با انتخاب تصاویر بکر از زندگی روستایی و بومی مناطق مختلف ایران، روایت‌هایی جذاب را برای بینندگان این برنامه تدارک دیده است.

این مستند کاری ست از گروه اجتماعی فرهنگی که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و به تهیه‌کنندگی مهدی بابایی و کارگردانی حسین فاطمیان در ۲۶قسمت سی دقیقه‌ای که پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۴۰در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار