مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی:

انسان های توانمند صاحب اراده های برتر هستند

کرمان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: انسان های توانمند صاحب اراده های برتر هستند.

کد مطلب: ۸۷۰۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
انسان های توانمند صاحب اراده های برتر هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب در این همایش گفت: ماموریت اصلی آموزش و پرورش انتقال علم به دانش آموزان است که در کنار انتقال علم در انتقال معرفت نیز ایفای نقش می کند.

وی افزود: دغدغه همه مسئولان باید تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشد که این مهم تحقق پیدا نخواهد کرد مگر با همکاری همه نهادها از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، شورای هماهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی که آموزش و پرورش با تمام توان همکاری لازم را خواهد داشت و در رفع و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تلاش خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه گفت: در نظام اسلامی، معلم با رفتار و منش خود می تواند الگوی انتقال فضای جدید به دانش آموز باشد که باعث تحول جدید در وی شده و می تواند در تربیت انسان های آینده موثر باشد و مدیران توانمند را تربیت کند که این افراد خود صاحب اراده های برتر هستند.

اسکندری نسب تصریح کرد: هر چه ارتباط بین معلم و دانش آموز نزدیک تر و صمیمی تر باشد فضای آسیب ها کمتر است و مصونیت بیشتری صورت می گیرد.

وی گفت: امروز ما درمعرض هجمه فرهنگی قرار داریم و دشمن برای سلطه بر کشورها برنامه ریزی می کند که برای کشورهای ما هم برنامه هایی دارد که نوجوانان و جوانان در کانون این هجمه هستند. برنامه ریزی دشمن ضربه وارد کردن به هویت اسلامی - ایرانی ماست که مصونیت از هویت اسلامی - ایرانی می تواند اقتدار ملی را تقویت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد: بایستی بر اساس آموزه های دینی و با تقویت دین مداری و ارکان اعتقادی در ترویج فرهنگ نماز بکوشیم و تلاش کنیم دانش آموزانی خودباور با عزت نفس بالا تربیت کنیم که در این صورت دانش آموزانی اهل مطالعه و تعامل، منظم و هدف دار داریم.

وی گفت: افراد جامعه ما هیچ گاه از اهداف خود غافل نخواهند بود، مسیر خود را انتخاب خواهند کرد و مسئولان ما نیز اگر دغدغه حل مشکلات اجتماعی را داشته باشند قطعا می توانند آینده بهتری برای جامعه رقم بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار