چهارمین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی ۲۶ آبان آغاز به کار می‌کند

تهران (پانا) - چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با حضور معاون علمی و فن‌آوری رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش از شنبه ۲۶ آبان آغاز به کار خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۷۰۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی ۲۶ آبان آغاز به کار می‌کند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مراسم گشایش چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در حالی با حضور سورنا ستاری، سیدمحمد بطحایی و کیوان خسروی معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود که این جشنواره در سه بخش تخصصی، ترویجی و علمی، برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان به اجرا در خواهد آورد.

بر اساس این گزارش، این جشنواره ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در این رویداد فرهنگی، از واردکنندگان، توزیع کنندگان و مدیران دولتی نیز دعوت کرده است تا با حضور در بخش تخصصی این جشنواره با۱۳۰۰اسباب‌بازی تولیدی آشنا شوند.

بر همین اساس، جشنواره‌ی چهارم با تغییرهای اجرایی و ساختاری نسبت به دوره‌های قبل و با مشارکت انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی برای نخستین بار روی‌کردی تخصصی را دنبال خواهد کرد. در سالن ۲هزارمتری این نمایشگاه و برای نخستین بار ۸۰تولیدکننده به معرفی تولیدات خود به متخصصان خواهند پرداخت. معرفی و بررسی این محصولات و حضور کارشناسان سبب خواهد شد تا چالش‌های پیش روی صنعت واکاوی و بازشناسی شود.

در عین حال، در بخش ترویجی و فروش اسباب‌بازی این جشنواره تغییرات ساختاری داده شده است. سالن ۳هزار متری مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در فضایی ۵۰۰متری و در قالب یک فروشگاه متمرکز به عرضه‌ی محصولاتی از فروشندگان مختلف خواهد پرداخت.

در همین حال، ۶فضای ۱۰۰متری در اختیار نهادها، انجمن‌ها و تولیدکنندگان است تا با استقرار مربیان و مشاوران خود فضایی جذاب را برای بازی‌های حرکتی فراهم آورند. خردسالان و کودکان به تفکیک می‌توانند از بازی‌هایی که در این فضا ارائه می‌شود، بهره ببرند.

همچنین برای نخستین بار فضایی برای بازی بزرگسالان نیز در این نمایشگاه تعبیه شده است. نهادهای مختلفی که در این فضا حضور دارند در غرفه‌های جداگانه‌ای به معرفی فعالیت‌های خود به بزرگ‌سالان خواهند پرداخت.

کمیته‌ علمی این جشنواره نیز با برگزاری یک همایش، ۴نشست و ۵کارگاه به بررسی چالش‌های این صنعت خواهد پرداخت.

همچنین داوران این جشنواره پس از بررسی آثار در سه بخش ایده بازار، اسباب‌بازی‌های ثبت شده و اسباب‌بازی‌های دارای مجوز تولید جوایز برگزیدگان را روز ۳۰آبان اهدا خواهند کرد.

همچون سال گذشته دفتر فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری نیز جایزه‌ای را با عنوان جایزه فن‌آوری به سه برگزیده اعطا می‌کند.

مراسم گشایش این رویداد فرهنگی ساعت۱۰صبح روز ۲۶آبان برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان نیز همه روزه از ساعت ۹تا ۱۹امکان بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره و یا حضور در نشست‌های علمی را خواهند داشت.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار