طی چند روز گذشته؛

۱۵۰۰ قطعه غاز خاکستری وارد تالاب کانی برازان مهاباد شد

ارومیه (پانا)- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: یک هزار و ۵۰۰ قطعه غازخاکستری طی چند روز گذشته وارد تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان شدند.

کد مطلب: ۸۷۰۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
۱۵۰۰ قطعه غاز خاکستری وارد تالاب کانی برازان مهاباد شد

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در این خصوص با بیان اینکه پیش بینی می شود در روزهای آینده به تدریج بر تعداد این غازها افزوده شود افزود: این پرندگان مهاجر مدتی در این تالاب و دیگر تالابهای سواحل جنوبی دریاچه ارومیه استراحت و تغذیه می کنند و سپس کوچ خود را به مناطقی از جنوب ادامه می دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد اضافه کرد: بارندگی های پاییزه و احیای تالابهای این شهرستان و نیز وجود امنیت زیست محیطی، شرایط مناسبی را برای مهاجرت انواع پرندگان مهاجر و بومی به این تالاب بوجود آورده است.

سخنور،در ادامه از اهالی روستاهای همجوار تالاب کانی برازان خواست در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت طلب در شکار گونه های با ارزش جانوری به اداره محیط زیست و محیط بانان این اداره اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه در این تالاب ۹۲۷ هکتاری بالغ بر ۱۹۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی زندگی می کنند و همین امر تنوع خاصی به زیبایی طبیعت اینجا بخشیده است افزود: این تالاب با تلاش جوامع محلی به یکی از امن ترین سکونتگاهای پرندگان تبدیل شده است.

سخنور افزود: کانی برازان که نخستین سایت پرنده نگری کشور نیز در آن قرار دارد در منطقه جنوب دریاچه ارومیه به دلیل داشتن قابلیت های بالا و پوشش گیاهی متنوع و مهاجرت سالانه ۲۰۰ هزار انواع پرنده به این زیستگاه، اهمیت بسیار فراوانی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار