فضای سبز شهر ارومیه به 890 هکتار افزایش یافت

ارومیه (پانا)- مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر 890 هکتار فضای سبز در این شهر وجود دارد که 20 هکتار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۷۰۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فضای سبز شهر ارومیه به 890 هکتار افزایش یافت

علی شایگان مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه افزود: با این رقم، سرانه فضای سبز شهر ارومیه به 11.5 متر می رسد.

شایگان اضافه کرد: هم اکنون 122 پارک در سطح شهر ارومیه وجود دارد که از جمله بزرگترین آنها می توان به پارک های ائللرباغی، گوللرباغی، ساعت، استقلال یا تخم مرغی، دانشجو، الغدیر و کودک اشاره کرد.

وی بیان کرد: علاوه بر آن پارک های جنگلی شهر ارومیه نیز 120 هکتار بوده که نشان دهنده توجه ویژه مدیریت شهری به موضوع توسعه فضای سبز و پارک ها در سطح باغ شهر ارومیه است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: استاندارد سرانه فضای سبز اکولوژیک کشور 12 تا 15 متر مربع است که سرانه فضای سبز ارومیه تا پایان سال 1398 به استاندارد کشوری خواهد رسید.

وی ادامه داد: مساحت فضای سبز شهر ارومیه بیش از 890 هکتار است که هر سال یک متر به سرانه فضای سبز ارومیه اضافه می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه بیان کرد: با توسعه فضای سبز، ارومیه در حال حاضر جزو شهرهای سبز در کشور به شمار می رود که باید برای حفظ این روند بیش از پیش تلاش کنیم.

شایگان افزود: احداث پارک و فضای سبز در کنار حفظ باغ های داخل و حاشیه شهر مهمترین عوامل در بهبود سرانه فضای سبز شهری محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار