مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد:

تجلیل از 300 دانش‌آموز کتاب پژوه در هفته کتاب

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی سرانه کتاب مدارس برای هر دانش‌آموز را بالاتر از 9 جلد اعلام کرد و از تجلیل 300 دانش‌آموز کتاب پژوه در هفته کتاب خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۰۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از 300 دانش‌آموز کتاب پژوه در هفته کتاب

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی رمضانی به هفته کتاب‌خوانی که 23 تا اول آذر است اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه و تقویت فرهنگی مطالعه در بین دانش‌آموزان دومین جشنواره دانایی، توانایی با حضور 300 دانش‌آموز برگزیده 27 و 28 آبان در اردوگاه باهنرتهران برگزار می‌شود.

او از تشکیل کارگروه نظارت بر کتاب‌خوانی خبر داد و افزود: باهدف توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و فضاهای کتابخانه‌ها، 500 هزار نسخه کتاب برای استفاده 500 هزار دانش‌آموز شرکت‌کننده در جشنواره دانایی، توانایی» پس از تائید محتوای کتاب‌ها توسط کارگروه نظارت با تخفیف 40 درصدی مستقیماً به استان‌ها ارسال‌شده است.

رمضانی ادامه داد: در سال تحصیلی 97-96 حدود یک‌میلیون نفر دانش‌آموز در مرحله مدرسه بامطالعه یک کتاب در مسابقه شرکت کردند، برندگان این مرحله بامطالعه دو عنوان کتاب در مرحله منطقه باهم به رقابت پرداختند.

او ادامه داد: در مرحله استانی این جشنواره دانش‌آموزان سه عنوان کتاب را مطالعه می‌کنند و برگزیدگان این مرحله که در سال تحصیلی گذشته حدود 300 نفر بودند به مرحله کشوری راه می‌یابند، در مرحله ملی این مسابقات دانش‌آموزان به اختیار خودشان 4 عنوان کتاب را انتخاب و با ارائه کنفرانس در حضور داوران در رقابت‌های کتاب پژوهی شرکت می‌کنند و هفته آینده این مرحله برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: جشنواره دانایی توانایی از ۲۷آبان با حضور نویسندگان کتاب‌های مسابقات دانایی توانایی در اردوگاه باهنر آغاز و در ادامه در 28 آبان آئین تجلیل و گرامیداشت هفته کتاب‌خوانی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، رئیس کتابخانه ملی و مدیرانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۳۰۰ دانش‌آموز برتر کشوری و رابطین فعال برگزار می‌شود.

او نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش برشمرد و ادامه داد: بیست و ششمین دوره هفته کتاب با شعار حال خوش خواندن» از 23 آبان تا 1 آذر و با ارائه برنامه‌هایی ازجمله برپایی 50000 نمایشگاه در 50000 مدرسه با مشارکت 850 ناشر و ارائه 850 هزار جلد کتاب به ارزش حدود 30 میلیارد تومان، برگزاری جشنواره دانایی و توانایی، تجلیل از 300 برگزیده کتاب‌خوانی، قدردانی از فعالان رابطان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

رمضانی ادامه داد: یکی از سیاست‌های راهبردی معاونت پرورشی و فرهنگی فراهم کردن شرایطی است تا کتاب مفید باقیمت مناسب در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد، لذا همواره با ناشران در این زمینه رایزنی کردیم و انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی شهرداری‌ها و کانون پرورش فکری کودکان نیز در این خصوص مساعدت لازم را داشته باشند.

او از وجود بیش از ۱۲۰میلیون جلد کتاب در مدارس کشور خبر داد و اعلام کرد: سرانه کتاب در مدارس بیش از ۹جلد است، برگزاری جشنواره دانایی توانایی» نشان داد، خانواده به توسعه فرهنگ مطالعه علاقه‌مندند لذا انتظار این است شرایط را فراهم کنیم و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، کتابخانه ملی و خیرین به‌منظور تسریع در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: بیش از۷۰درصد مدارس دوره اول و دوم متوسطه دارای کتابخانه و بیش از ۶۰در صد مدارس ابتدایی نیز دارای کتابخانه‌های کلاسی هستند.

او در پایان گفت: دیدار دانش‌آموزان برگزیده جشنواره دانایی توانایی با مؤلفین کتاب‌های مسابقه، برگزاری ایستگاه‌های مطالعه ویژه دانش‌آموزان، اجرای سرودهای همگانی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس، انتخاب کتاب‌های برتر و تجهیز کتابخانه‌های کلاسی و آموزشگاهی ازجمله برنامه‌های هفته کتاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار