رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه:

شهروندان هشدارها درباره استفاده از وسایل گازسوز را جدی بگیرند

ارومیه(پانا)-رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: شهروندان در استفاده از وسایل گازسوز و نصب دودکش بسیار دقت کنند چرا که غفلت از این موارد ممکن است به قیمت جان آنان تمام شود.

کد مطلب: ۸۷۰۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
شهروندان هشدارها درباره استفاده از وسایل گازسوز را جدی بگیرند

ابراهیم شاد قوشچی با اشاره به شروع فصل سرما اظهار کرد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم به موارد ایمنی در نصب وسایل گرمایشی توجه کنند و هشدارهای سازمان آتش نشانی در این باره جدی بگیرند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه افزود: برای وسایل گرمایشی و شعله دار فقط از دودکش های گالوانیزه استفاده کنید و از دودکش های متفرقه مثل آکاردیونی وفنری استفاده نشود.

شاد قوشچی ادامه داد: وسایل گاز سوز همیشه باید با شعله آبی بسوزد و زرد سوزی نشانه خطر است.

وی گفت: هر چند وقت یکبار شیلنگ گاز و کلاهک وسایل گاز سوز را مورد بررسی قرار داده و نسبت به رفع مشکل آنها اقدام کنید.

شاد قوشچی تصریح کرد: از نصب بخاریهای بدون دود کش در اتاق خواب و محیط های کوچک و بسته جدا خوداری کنید و همچنین انتهای تمامی دودکش ها باید حداقل ۸۰ سانتی متر از سطح پشت بام بالاتر باشد و در انتها کلاهک H نصب شود‌.

وی یادآور شد: قبل از نصب بخاری از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کرده و توجه کنید که هر وسیله گرمایشی و شعله دار نیاز به یک دود کش مجزا دارد.

شاد قوشچی تأکید کرد: از قرار دادن انتهای دودکش ها در سطل آب خوداری کنید زیرا این گاز در آب حل نشده و تنها باعث مسدود شدن مسیر خروجی آن شده و وارد فضای داخلی محیط می شود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که حداکثر طول شیلنگ از شیر گاز تا منبع حرارتی از یک ونیم متر تجاوز نکند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار