معاون سیاسی استاندار قزوین:

احزاب،گفت وگو های سیاسی را تعمیق و نشاط اجتماعی را گسترش بدهند

قزوین (پانا) - معاون سیاسی استاندار قزوین گفت:احزاب،گفت وگو های سیاسی را تعمیق و نشاط اجتماعی را بسط بدهند .

کد مطلب: ۸۷۰۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
احزاب،گفت وگو های سیاسی را تعمیق و نشاط اجتماعی را گسترش بدهند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، علیرضا آشناگر در جلسه با احزاب استان قزوین که عصر چهارشنبه دراستانداری برگزار شدگفت:آنچه امروز فکر میکنیم بسیار مفید واقع شود ایجاد بستری برای گفتگوی سیاسی در راستای منشور سیاسی وزارت کشور است که در این راستا اتاق های گفتگو با یک ساختاری تعریف شده و باب گفتگو با نخبگان احزاب را فراهم کرده ایم که شروع خوبی است.
وی اضافه کرد: فضایی که در سخنان دبیران احزاب دیده می شد نا امیدی و افسردگی بود که نقطه ضعف ما در بخش احزاب است در حالی که ما باب گفتگو را برای ایجاد تفاهم باز کرده ایم و نباید از گفتگو مایوس شوید.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: دولتها شاید زیاد علاقمند نباشند به احزاب توجه کنند اما شما باید پیگیر باشید و باب گفتگو را به عنوان یک مطالبه باز کنید
وی یادآورشد: در جلسه احزاب باید اصرار کنیم تا نقاط اختلاف را مطرح و صحبت کنیم و اینکه در استعلامها برای احزاب اغماض و تسهیل شود ضروری است.
اشناگر گفت: متاسفانه به نظر می رسد احزاب قدرت گفتگو و لابی گری را از دست داده اند و خیلی از این اختلافات ناشی از سوء تفاهم است که نسبت به هم ذهنیت دارید و از هم فاصله می گیرید در حالی که در این جلسات باید به هم نزدیک شوید.
وی اظهارداشت: لازم است مطالبه شما احزاب از دولت تن دادن به گفتگو باشد و به نمایندگی از مردم با دولت گفتگو کنید، شاید کار حزبی ما جوان است و سابقه زیادی ندارد اما در جوانی هم دچار فرسودگی شده است ودر عین این که بشدت احزاب می خواهند در بدنه قدرت باشند اما دچار افسردگی شده اند.
وی با انتقاد از رخوت حاکم بر احزاب استان تصریح کرد: اگر نشاط لازم را برای مشارکت در قدرت ندارید بهتر است حزب را تعطیل کنید، قرار نیست با یک فشار درجا بزنید، بلکه لازم است با نشاط بیشتری کار کنید و شما مشعلدار مردم باشید، تجربه کنید و زمین بخورید و پخته شوید تا جامعه را بانشاط کنید.
آشناگر گفت: خانه احزاب تا دو هفته دیگر افتتاح می شود و نگران نباشید که اگر مکانی توسط دولت به شما داده شود زیر بلیت می روید، ما از شهرداری قزوین خواستیم کمک کند که این کار بخوبی انجام شده است.
وی افزود: خانه احزاب یک تشکل غیردولتی است و مکانی برای هم اندیشی احزاب محسوب می شود و دولت هیچ دخالتی در اداره آن ندارد.
آشناگر در پاسخ به انتقادی در خصوص نقش نداشتن احزاب در تعیین مدیران گفت: در مورد اینکه گفته می شود مدیران وضعیت مناسبی ندارند قبول ندارم و مسئولان فعلی از دولتهای قبلی قویتر هستند و مدیر ریسک پذیر معنا ندارد زیرا باید بر اساس برنامه حرکت کنند اما اینکه بگوییم مدیران کارآمد باشند و جهادی کار کنند حرف منطقی است و ما در این شرایط به مدیران با تجربه، آشنا به قانون و متعهد نیاز داریم.
وی اظهارداشت: می پذیریم که احزاب در انتخاب مدیران نقش ساختاری ندارند چون دولتها منتخب احزاب نیستند، اینکه بگوییم یک ساختار حزبی داریم که پیروزی یک دولت مدیون ان باشد نداریم و این یک ضعف است و اگر غیر از این بود آنوقت می توانستید دولت را جابجا و پاسخگو کنید.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: نهادسازی از ویژگی های حکومت های مدرن است که ما نداریم و هر چند نقش احزاب در کنترل اجتماعی بسیار تاثیرگذار است و خود حزب هم برنامه ندارد.
وی اضافه کرد: احزاب هم با برنامه دولت را معرفی، نقد یا تحلبل نمی کنند و ما هم در استان قزوین در یک سال گذشته حتی یک خط برنامه از هیچ حزبی نگرفته ایم.
آشناگر گفت: اگر انتخاب مدیران به شما واگذار شود مکانیزمی برای انتخاب ندارید و پشیمان می شوید، ما یک فرایندی داریم و بر اساس شایستگی نسبی برای انتخاب مدیر اقدام می کنیم البته هم شریک زیاد داریم و هم محدود هستیم.
وی بیان کرد: برای انتخاب مدیران یک بانک اطلاعاتی از افراد واجد شرایط داریم که بررسی می شود و با نمایندگان هم هماهنگ می کنیم و با دستگاههای دیگرهم تعامل داریم ولی نمی توان خیلی مطلوب عمل کرد اما به حامی بودن دولت توجه داریم.
سهم مدیریت بانوان در استان بیشتر شده است
آشناگر درخصوص انتقادی بر جایگاه بانوان گفت:در استان تمایل مسئولان این است که سهم بانوان بیشتر شود و بر همین مبنا درجهادکشاورزی، امور کتابخانه ها، دفتر روستایی و بخشداری از مدیران زن استفاده کرده ایم و رضایت داریم ولی هرگز جنسیت را در انتخاب دخالت ندادیم بلکه شایستگی ملاک اصلی بوده است.
وی اضافه کرد: دنبال آموزش و ارتقا سطح توانمندی مدیران هستیم تاانتقادها کمتر شود اما متاسفانه برخی در داخل دولت را ناکارآمد جلوه می دهند در حالی که در این شرایط باید دولت را کمک کنیم تا بر مشکلات غلبه شود گاهی تصویری که از دولت نشان داده می شود منصفانه و منطبق بر واقعیت نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار