پیش بینی بهره برداری از مترو گلبهار- مشهد تا سال 1400

گلبهار (پانا) - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار اظهار کرد: در صورت تامین منابع اعتباری متروی گلبهار- مشهد از محل فایناس، این پروژه تا سال 1400 بهره برداری خواهد شد.

کد مطلب: ۸۷۰۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی بهره برداری از مترو گلبهار- مشهد تا سال 1400

هومن گریوانی، در برنامه تلویزیونی اشاره شبکه استانی خراسان رضوی که با موضوع حمل و نقل برگزار شد به نکاتی اشاره کرد.

وی در ابتدای این گفتگوی تلویزیونی و در پاسخ به سوالی در خصوص وجود مشکلات حمل و نقل برون شهری در بین گلبهار- مشهد افزود: با توجه به اینکه سیاست احداث شهرهای جدید اسکان سریز جمعیت کلان شهرها بوده است و حمل و نقل به عنوان نیاز اصلی برای این شهرها تلقی می شود.
گریوانی ادامه داد: در گذشته با توجه به مجوز شورای هماهنگی ترافیک استان اتوبوس های درون شهری در محور گلبهار- مشهد و بالعکس نسبت به جابه جایی مردم اقدام می نمودند، اما در حال حاضر و با مستقر شدن شهرداری در گلبهار و برای تامین ایمنی خدمات دهی این سرویس ها در دورن شهر انجام می شود.
مدیر عامل شرکت عمران گلبهار با بیان اینکه گلبهار با وجود 40 هزار واحد مسکن مهر بیشترین تعداد واحدهای این طرح را در سطح استان به خود اختصاص داده است گفت: اغلب کسانی که در این واحدها استقرار دارند اقشار متوسط به پایین هستند که از لحاظ سطح درآمد در سطح پایین تری قراردارند، هزینه های بالای تردد و حمل و نقل سنگین میباشد.

حمل و نقل سریع، آسان و کم هزینه با احداث شبکه ریلی

گریوانی ویژگی بارز شهر جدید گلبهار را هوای پاک عنوان کرد و اظهار داشت: سیاست شهرهای جدید در کشور احداث و توسعه شبکه ریلی است که در جهت تامین حمل و نقل سریع، آسان و کم هزینه ایجاد می شود.
مدیرعامل شرکت عمران گلبهار با اشاره به اینکه طول مسیر قطار برقی گلبهار- مشهد 40 کیلومتر است در تشریح اقدامات و مطالعات انجام شده در خصوص احداث قطار برقی سریع السیر گلبهار- مشهد اذعان کرد: مصوبه قطار برقی این محور در سال 84 به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسیده و در سال 89 نیز در دفترفنی استانداری خراسان رضوی تایید و در کارگروه ماده 32 تصویب شد.
وی ادامه داد: مدیران وقت شرکت عمران شهر جدید گلبهار در سال 90 توانستند ردیفی برای تامین اعتبار پروژه تهیه کنند و بودجه ملی نیز این طرح دیده شد.
گریوانی در اثنای این گفتگو با بیان اینکه مشاور وقت این شرکت، احداث پروژه قطارسریع السیر گلبهار- مشهد را به 4 فاز تقسیم کرده و در سال 91 قطعه اول به طول 8.5 کیلومتر به مناقصه گذاشته و پیمانکار انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این قطعه با اجرای زیر سازی،پل ها و آب روها حدود 4 ماه گذشته تحویل موقت شده و آماده برای ریل گذاری است.
گریوانی خاطرنشان کرد: قطعه دوم به طول 10 کیلومتر نیز با اجرای زیرسازی، پل ها و آب روها آماده ریل گذاری است و مناقصه قطعه سوم در سال 95 و قطعه چهارم در سال 97 برگزار شده است.

82 درصد آزادسازی مسیر مترو گلبهار- مشهد

وی با اشاره به اینکه 36 کیلومتر از مسیر 40 کیلومتری مسیر گلبهار- مشهد طی مدت اجرای پروژه آزادسازی شده است، افزود: تملک 4 کیلومتر از این مسیر باقی مانده که یک کیلومتر در اختیار اوقاف و بقیه مسیر متعلق به تعاونی حکمت کارکنان نیروی انتظامی است.
مهندس گریوانی اظهار داشت: توافقات خوبی برای بازگشایی و آزادسازی این مسیرها با دو ارگان مربوطه انجام شده که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.

پروژه مترو گلبهار- مشهد تاکنون متوقف نشده است

گریوانی در ادامه از تخصیص اعتبار 150 میلیارد تومانی هیئت دولت طی سفر اردیبهشت امسال به متروی گلبهار برای تسریع در روند احداث خبر داد و گفت: با وجود شرایط کشور تاکنون با وجود مشکلات فراوان با تامین اعتبار از منابع داخلی شرکت عمران و بودجه های اختصاص داده شده پروژه تعطیل نشده و ما پروژه های عمرانی جدیدی را نیز انجام دادیم.

در صورت اجرای فایناس تا 1400 مترو بهره برداری می شود

هومن گریوانی در پایان سخنان خود افزود:در صورت تامین منابع اعتباری متروی گلبهار- مشهد از محل فایناس، این پروژه تا سال 1400 بهره برداری خواهد شد. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با اشاره به تقاضاهایی برای ایجاد ایستگاهی دیگر در مسیر گلبهار- مشهد گفت: پس از بررسی یک ایستگاه در بین این مسیر پیش بینی شده که اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار