مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:

نوار ۷ کیلومتری حاشیه مرزهای اردبیل شکار ممنوع است

اردبیل (پانا) - مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به هم مرز بودن استان اردبیل با کشور جمهوری آذربایجان نوار هفت کیلومتری حاشیه مرزهای این استان شکار ممنوع است.

کد مطلب: ۸۷۰۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نوار ۷ کیلومتری حاشیه مرزهای اردبیل شکار ممنوع است

محمد خداپرست درجریان بازدید از پاسگاه محیط بانی اردبیل اظهار داشت: با در نظر گرفتن هم مرز بودن استان با کشور جمهوری آذربایجان نوار هفت کیلومتری حاشیه مرزهای این استان شکار ممنوع است .

وی با اشاره به مسئله آموزش به عنوان محوری‌ترین برنامه محیط زیست استان تصریح کرد: تلاش برای ارتقای سطح آگاهی و پیشگیری از تخلفات زیست محیطی باید به عنوان اولویت کاری در برنامه‌های مردم قرار بگیرد و در این زمینه اهمیت به مسئله آشنایی با قوانین زیست محیطی و صیانت از مواهب طبیعی بسیار مهم و حیاتی است .

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گفت: در حال حاضر 11 پاسگاه محیط‌بانی در سطح استان فعال است و هم اکنون تجهیز این پاسگاه‌ها به لوازم مورد نیاز نوین حفاظتی و آموزش محیط‌ بانان در مواجهه با شرایط مختلف در حال انجام بوده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه مبنای کار قرار گرفته است .

خداپرست تصریح کرد: برنامه‌های نظارتی برای اجرای صحیح قوانین در مناطق تحت حفاظت مبنای کار قرار گرفته و به دنبال افزایش مشارکت‌های مردمی و ارتقای آگاهی‌های عمومی به عنوان میراث ارزشمند هستیم که این مسئله به نوبه خود بسیار مهم و حیاتی برای ما است که امیدواریم به تمامی اهداف خود در راستای توسعه برنامه‌های حفاظت از محیط زیست دست یابیم .

وی اظهار کرد: از هم‌استانی‌ها نیز انتظار می‌رود حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را به عنوان یک اولویت اساسی مبنای کار قرار دهند و در اجرای این طرح‌ها با ما مشارکت و همکاری همه‌جانبه ای داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف موضوع را با ما در میان بگذارند که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار