رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی خبرداد:

ثبت 8 هزار 157 فقره تصادف درون شهری در استان

بیرجند(پانا) ـ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8 هزار 157 فقره تصادف درون شهری در استان به وقوع پیوسته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۷۰۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ثبت 8 هزار 157 فقره تصادف درون شهری در استان

سرهنگ علیرضا عباسی امروز (23 آبان) در هفتمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 8 هزار 157 فقره تصادف درون شهری در استان به وقوع پیوسته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و 595 فقره تصادف جرحی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش داشته است، افزود: 6 هزار و 536 فقره تصادف خسارتی درون شهری در این مدت در استان به وقوع پیوسته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این مدت 26 فقره تصادف فوتی به وقوع پیوسته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد افزایش داشته است.

عباسی بیان کرد: عابرین و موتورسیکلت سواران بیشترین درصد متوفیان تصادفات درون شهری را در استان داشته‌اند که 74 درصد برخوردها با عابران پیاده به دلیل عدم توجه به جلو بوده است.

به گفته وی میانگین روزانه 33 تصادف در سطح معابر استان به وقوع پیوسته است که 62 درصد متوفیان درون شهری، 56 درصد تصادفات جرحی و 58 درصد مصدومین استان مربوط به شهر بیرجند است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه جوانان 15 تا 35 سال مقصر اصلی حوادث درون شهری هستند، ادامه داد: بیشترین علت تصادف در محدوده شهرها عدم رعایت حق تقدم، بی‌توجهی به جلو و تجاوز از سرعت بوده است.

عباسی برای کاهش تصادفات با علت عدم توجه به جلو پیشنهاد داد: تابلوهای تبلیغاتی غیرضروری از سطح معابر حذف شود و گذرگاه عابر پیاده مناسب همراه با تابلو احداث و آگاه‌سازی به منظور عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی انجام گیرد.

وی با اشاره به وضعیت تصادفات استان خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری، افزود: نرخ جان باختگان استان در ازای هر 100 هزار نفر 9.9 نفر است در حالی که این میانگین در سطح کشور 6.6 نفر است همچنین نرخ مجروحین در استان 266.2 نفر اما در کشور 178.9 نفر است که این آمارها نشان می‌دهد شدت تصادفات در معابر استان بیشتر از کشور است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه بلوار پیامبر اعظم(ص)، خیابان جمهوری، کارگران و بلوار غفاری جزو معابر پرحادثه شهر بیرجند است، گفت: علت 38 درصد تصادفات بلوار پیامبر(ص) واژگونی به دلیل سرعت بالا است.

عباسی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات فوتی و جرحی مربوط به بیرجند است توجه ویژه ای در خصوص بهبود ساختارهای ترافیکی و ایمن سازی گذرگاههای عابر پیاده در سطح شهر انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار