پوریا مظفریان: یادگیری از طریق تصویر بلافاصله وارد حافظه بلند مدت می شود

یزد (پانا) - همایش مدل ذهنی مطالعه ویژه دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم دبیرستانهای دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان حکیم زاده و فرزانگان دوره دوم با حضور پوریا مظفریان، مدرس ریاضی کشوری، در پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۰۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پوریا مظفریان: یادگیری از طریق تصویر بلافاصله وارد حافظه بلند مدت می شود

به گزارش پانا، در این همایش که دبیران، مشاورین و کادر این دو آموزشگاه نیز حضور داشتند؛ "پوریا مظفریان"، کارشناس ریاضیات و کاربردها، پیرامون مطالعه دروس اختصاصی کلیاتی را ارائه نمود.

وی تاکید کرد: تا می توانید مطالب را برای خودتان شبیه سازی کنید. او ادامه داد: سعی کنید هر آنچه که یاد می گیرید به خود و زندگی خود نسبت دهید.

مظفریان ضمن اینکه با همکاری دانش آموزان یک مبحث ریاضی را از طریق شبیه سازی آموزش داد، خاطر نشان کرد: از هر چیزی که یاد می گیرید برای خودتان یک نماد، شکل و یا یک تصویر درست کنید. وی در ادامه گفت: تصویر سازی، نمادسازی و شبیه سازی در درسهای مهارتی و تخصصی به بهتر سپردن مطلب در ذهن کمک می کند. او افزود: یادگیری از طریق تصویر بلافاصله وارد حافظه بلند مدت می شود.

"جمع بندی مطالب"، نکته مهم دیگری بود که پوریا مظفریان به آن اشاره کرد و گفت: پایان هر درس حتما مطالب خوانده شده را در یک صفحه جمع بندی کنید. وی افزود: افرادی که مطالب را جمع بندی می کنند به کل مطلب احاطه پیدا می کنند.

وی در مورد اهمیت و تاثیر "ریتم" اظهار داشت: "ریتم" باعث لذت، شعف و هیجان در یادگیری و همچنین موجب یادگیری بهتر می شود.

آخرین نکته ای که مظفریان تاکید کرد: پرسش سوال از خود بود. او ادامه داد: درس را از خودتون بپرسید زیرا افرادی که پس از مطالعه، آن مطلب را از جوانب مختلف از خودشون سوال می کنند نتیجه بسیار خوبی خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار