مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی :

لازمه جامعه پویا نگاه ویژه به آموزش و پرورش است

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: لازمه برخوردای از جامعه پویا اولویت بخشی و داشتن نگاه ویژه به بحث تعلیم و تربیت در همه ابعاد آن از پیش دبستانی تا دانشگاه است

کد مطلب: ۸۷۰۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
لازمه جامعه پویا نگاه ویژه به آموزش و پرورش است

محمد علی واقعی، در دیدار با مدیر کل امداد امام خمینی(ره) استان اظهار کرد: معلمین و دانش آموزان استان پرچمدار نوع دوستی، احسان و نیکو کاری در جامعه هستند.


وی با بیان این که فرهنگیان خراسان جنوبی حمایت از دانش آموزان؛ به ویژه دانش آموزان محروم و یتیم را تکلیف خود می دانند، تصریح کرد: بسیاری از معلمین استان برای حل مشکلات اقتصادی، علمی، فرهنگی و ورزشی دانش آموزان از حقوق خود و خانوده می گذرند تا دانش آموزی به خاطر فقر اقتصادی در مقابل دوستان و همکلاسی هایش سرافکنده و شرمنده نشود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، استمرار طرح های مشارکتی کمیته امداد با آموزش و پرورش را زمینه ساز تقویت روحیه نوع دوستی و حمایت از محرومین در بین دانش آموزان دانست و ابراز داشت: خانواده اولین کانون ترویج فرهنگ صدقه دادن و کمک به هم نوع به شمار می رود.

واقعی با بیان این که خانواده ها باید الگوی مناسبی برای کودکان خود در بحث ایثار و انفاق باشند، یاد آور شد: این موضوع باید از همان اوان کودکی در خانه آموزش داده شود تا کودکان در نوجوانی و جوانی با تمرین در مدرسه به بلوغ فکری دست یافته مطالب آموخته شده علمی و فرهنگی را در زندگی فردی و اجتماعی به صورت عملی به کار گیرند.

وی از انجمن های اولیا و مربیان به عنوان پل ارتباطی خانه و مدرسه یاد کرد و افزد: بسیاری از حلقه های مشارکتی در بحث تعلیم و تربیت کودکان در همین انجمن ها شکل گرفته و اولیای خانه با شیوه های نوین تعلیم و تربیت بر مبنای سند تحول بنیادین را فرا می گیرند تا ضمن مشارکت فعال در فرایند تعلیم و تربیت آموزگاری مناسب برای حل مشکلات آموزشی و پرورشی کودکان خود در خانه باشند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار