تفاهم‌نامه همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعتی با مرکز پرورش استعدادهای درخشان امضا شد

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان بسیج مهندسین صنعتی و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان امضا شد.

کد مطلب: ۸۷۰۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعتی با مرکز پرورش استعدادهای درخشان امضا شد

فاطمه مهاجرانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان بسیج مهندسین صنعتی گفت: «امضای این تفاهم‌نامه فرصت مغتنمی برای ایجاد انگیزه دانش‌آموزان به نگاه آینده است. آموزش و پرورش با توجه به رسالت بزرگی که دارد نمی‌تواند به تنهایی این فعالیت را انجام دهد و باید ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها برای رسیدن به اهداف به کار گرفته شود.»

او بر نگاه مثبت دانش‌آموزان به آینده به ویژه در شرایطی که در زمره استعدادهای درخشان هستند تاکید کرد و افزود: «احساس هویت دانش‌آموزان باعث جلوگیری از بسیاری موضوعات می‌شود. مهاجرت یک پدیده جهانی است اما باید جلوی خروج بچه‌ها را بگیریم زیرا خروج آنان اثر منفی دارد.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: «می‌خواهیم یک جشنواره بلندمدت با عنوان من و آینده برای آشنایی دانش‌آموزان با صنعت برگزار کنیم. دانش‌آموزان از سنین دبیرستان و متوسطه دوم که مسیر اجتماعی آنان شکل می‌گیرد باید دیده شوند و در جمهوری اسلامی هویت و صاحب نقش باشند.»

مهاجرانی گفت: «انتظار داریم اولین خروجی این تفاهم‌نامه را در دستاوردهای ۲۲ بهمن ببینیم. ایجاد ذهنیت برای شرکت دانش‌آموزان در پروژه‌های صنعتی هدف این تفاهم‌نامه است تا سرمایه‌های کشورمان افزایش یابند.»

مسئول بسیج مهندسین صنعتی نیز در این مراسم گفت: «ما با انعقاد این تفاهم‌نامه به کادرسازی تراز اسلامی در بخش صنعت کمک می‌کنیم تا استعدادهای دانش‌آموزان را با هدایت به سمت نیازهای واقعی کشور سوق دهیم و به هویت بخشی استعدادها کمک کنیم. باید یک کار زیربنایی انجام دهیم که هویت‌بخشی دانش‌آموزان میسر و کادرسازی که از سن دانش‌آموزی است عملیاتی شود.»

علی‌اصغر شهبازی به تربیت کادر تراز که مورد تاکید مقام معظم رهبری است اشاره کرد و گفت: «طرح شهید بهنام محمدی که طرح تراز انقلاب اسلامی است در بسیج دنبال می‌شود. برای هویت بخشیدن به توسعه کشور باید به سمت نیاز کشور برویم. در بخش دانش‌آموزی مسابقه‌ای برگزار می‌کنیم که فراخوان آن را به مدارس ارسال کردیم تا هم دانش‌آموزان و هم معلمان به سمت نیاز واقعی کشور بروند.»

او افزود: «دستاوردهای پژوهشی دانش‌آموزان در بهمن ارزیابی و کار فاخر آنان در نمایشگاهی عرضه می‌شود. مدرسه فرزانگان ۷ دبیرخانه کشوری این مسابقه انتخاب شده است.»

این تفاهم‌نامه برای شناسایی، هدایت و تقویت رویکرد آموزش پژوهش‌محور در مدارس استعدادهای درخشان و بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های دانش‌آموزان با استعدادهای برتر در عرصه فناوری‌های صنعتی امضا شده است.

موضوع این تفاهم‌نامه برگزاری کارسوق «نوآوری‌های صنعتی و جشنواره من و آینده ایران» برای شناسایی، هدایت و حمایت از ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان دوره دوم متوسطه برای پایه‌های دهم و یازدهم به منظور تجاری سازی ایده‌های آنها در صنعت است.

تعهدات سازمان بسیج مهندسین صنعتی شامل «ارائه فهرست اولویت‌های پژوهشی صنایع به مرکز»، «همکاری در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه فعالیت‌های مربوط به نوآوری‌های صنعتی»، «ارائه مشاوره علمی تحقیقاتی و اجرایی مورد نیاز به دانش‌آموزان و مدیران و کادر اجرایی و آموزشی مدارس»، «مشارکت انجام پژوهش‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان با بهره‌مندی از امکانات سازمان»، «برگزاری جشنواره در زمینه نوآوری‌های صنعتی با حضور دانش‌آموزان منتخب»، «فراهم کردن تمام امکانات و تجهیزات مورد نظر برای برگزاری مسابقه نوآوری‌های صنعتی»، «مشارکت در توسعه و بومی سازی پژوهش‌های دانش‌آموزان متناسب با اولویت های پژوهشی»، «همکاری در تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی»، «مشارکت پرداخت هزینه‌های مربوط به فرایند اجرای مسابقه» و «مشارکت در انجام ارزیابی و داوری ایده‌های نوآورانه ارجاعی به دبیرخانه» است.

تعهدات مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان نیز شامل «تشکیل دبیرخانه اجرایی مسابقه»، «اطلاع‌رسانی فرآیند اجرای مسابقه به استان‌ها»، «ارائه اولویت‌های پژوهشی سازمان به مدارس استعدادهای درخشان»، «اجرای دوره.های آموزشی و پژوهشی مطابق با اولویت اعلام شده در مدارس»، «تهیه و تدوین فرآیند اجرایی مسابقه»، «جمع‌آوری ایده‌های نوآورانه دانش‌آموزان و ارسال به سازمان» و «نظارت و ارزیابی از فرایند اجرای مسابقه» است.

این تفاهم‌نامه در ۷ ماده و یک تبصره به امضای فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و علی‌اصغر شهبازی مسؤول سازمان بسیج مهندسین صنعتی رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار