عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو: در وضع تحریم هم قطعات با کیفیت خودروهای داخلی تامین می‌شود

تهران (پانا) - قطعه‌سازان داخلی با تاکید بر تامین قطعات کیفی در بازار خودروی کشور می‌گویند در مدت حضور شرکت‌های خارجی در کشور که برخی از‌ آنها با آغاز تحریم ایران را ترک کرده‌اند، دانش فنی را دریافت کرده‌اند و تولید را ادامه می‌دهند.

کد مطلب: ۸۷۰۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو: در وضع تحریم هم قطعات با کیفیت خودروهای داخلی تامین می‌شود

محمد مرتضوی، عضو انجمن قطعه‌سازان تاکید کرد امکان خرید قطعات از تامین‌کنندگان اصلی قطعات وجود ندارد اما تلاش می‌شود که تولید متوقف نشود؛ بنابراین خرید از سایر تامین‌کنندگان انجام می‌شود.

وی افزود: باید راهکارهای اجرایی متناسب با این وضع در نظر گرفته شود و مطابق با قواعد جنگی، جنگ اقتصادی را راهبری کنیم.

وی با بیان اینکه قطعه‌سازان با ۵۰ درصد ظرفیت اصلی خود مشغول به کار هستند، گفت:‌ اگر فضا مساعد باشد، حتما تلاش خواهیم کرد تا با ظرفیت حداکثری کار کنیم.

تولید برخی از قطعات فاقد توجیه اقتصادی است

مرتضوی گفت:‌ اگر راهکارهای مناسبی برای حمایت از قطعه سازان در نظر گرفته نشود، ممکن است که در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود برای تولید دچار مشکل شوند، این درحالی است که ما ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای خطوط تولید خود کار کرده‌ایم و در سال ۹۷ برخی از خطوطی در این صنعت به بهره‌برداری می‌رسد که می تواند ارزبری را کاهش دهد. این درحالی است که برخی از قطعات خودرو برای تولید صرفه اقتصادی ندارد.

این تولیدکننده قطعات خاطرنشان کرد: درخواست ما از دولتمردان این است که در جنگ اقتصادی کمک کنند و در کنار سایر بخش‌های حاکمیتی و نظارتی برای جلوگیری از توقف تولید در صنعت قطعه‌سازی تلاش کنند. هم اکنون مشکل‌هایی را در چرخه تامین مواد اولیه داریم که امیدواریم حل شود.

وی گفت: بر روی کارخانه‌های قطعه‌سازی سرمایه‌گذاری شده است و ظرفیت اینکه به صورت سه شیفت کاری فعالیت وجود داشته باشد وجود دارد.

محسن کرباسچی، عضو دیگر انجمن سازندگان قطعات خودرو نیز گفت: هم اکنون هفده میلیون خودرو در کف خیابانها مشغول به تردد هستند که بخش عمده آنها تولید داخلی هستند و نیاز به تامین قطعه دارند. در وضع کنونی این نیاز احساس می‌شود که بتوانیم کالای خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه عرضه کنیم.

وی افزود: برای دو بازار اصلی کشور که یکی بازار خودروسازان و دیگری تامین قطعات یدکی مورد نیاز مردم است، نیازمند تامین قطعه هستیم. یکی دیگر از رسالت‌های قطعه‌سازان حمایت و پشتیبانی از مصرف‌کننده نهایی است که استفاده کنندگان قطعات خودرو هستند، بنابراین باید به دور از دلالان و محتکران بتوانند قطعات مورد نیاز خود را تامین کنند؛ پس شبکه نمایندگی‌های فروش باید ایجاد می‌شد که این کار صورت گرفته است.

کرباسچی گفت: در موقعیتی که تحریم‌کنندگان در تلاش هستند تا چرخه تولید کشور را متوقف کند باید از صنعتگران و تولیدکنندگان حمایت کرد تا بتوان قطعات را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب به دست مصرف کنندگان رساند.

وی با اشاره به توزیع قطعات یدکی تقلبی در بازار ادامه داد:‌ این در حالی است که در این بازار تقلب هم وجود دارد و این دردآور است، چراکه به لحاظ ایمنی، مشکل‌های زیادی را ایجاد می کند. با شروع تحریم گروه تامین قطعات عظام در بازار فعال شده است تا احتکار صورت نگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار