کشتی‌آرای: قیمت سکه در یک هفته ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت

تهران (پانا) - رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران درباره وضع بازار طلا می‌گوید برخلاف انتظارها که با اعمال دور جدید تحریم ها برقیمت ها افزوده خواهد شد و شوک قیمتی به بازار وارد کند، در یک هفته گذشته این اتفاق در بازار سکه و طلا نیفتاد. 

کد مطلب: ۸۷۰۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کشتی‌آرای: قیمت سکه در یک هفته ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت

محمد کشتی آرای با بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز، در چند روز گذشته شاهد این بودیم که نرخ ارز مدیریت شده و کاهش یافته و در کنار آن قیمت جهانی طلا در یک هفته اخیر بین ۲۵ تا ۳۰دلار کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: کاهش نرخ ارز و قیمت جهانی طلا سبب شد قیمت طلا و سکه برخلاف انتظار در بازار ایران روند کاهشی بیابد.

وی ادامه داد:‌ در حالی که هفته گذشته قیمت سکه تا ۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش یافته بود امروز قیمت سکه به ۴میلیون و ۲۸۰هزار تومان کاهش یافت یعنی قیمت سکه در یک هفته اخیر حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی آرای گفت: به همین ترتیب در قیمت ارز نیز شاهد تغییراتی بودیم به طوری که هفته گذشته قیمت دلار به ۱۴هزار و ۶۰۰تومان رسید، خوشبختانه اکنون به زیر ۱۴هزار تومان کاهش یافته و داد و ستد می شود.

این فعال بازار طلا و جواهر خاطر نشان کرد:‌همزمانی این دو مساله سبب شده باعث روند کاهش قیمت ها در بازار شده است.

وی توضیح داد:‌اکنون قیمت طلا هم با توجه به قیمت های جهانی در چند روز گذشته همانند سکه و ارز،‌ کاهش یافته و به همین ترتیب تقاضا در بازار نیز کاهش می یابد.

وی افزود:‌هنگامی که التهاب قیمت در بازار نباشد، باعث می شود قیمت‌ها کاهش یافته و حباب قیمت سکه نیز به حداقل میزان خود برسد.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران اظهار کرد: هفته گذشته حباب قیمت سکه بالای ۴۰۰هزار تومان بود اکنون به زیر ۳۰۰هزار تومان رسیده که نشان دهنده آن است که اکنون حباب قیمت سکه به ۲۵۰هزار تومان رسیده و این یعنی کاهش حدود ۱۵۰هزار تومانی حباب قیمت سکه در بازار.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار