آیا  قیمت ارز کاهش می‌یابد؟

تهران (پانا) - هفته آینده کمیته دستمزد جلسه دیگری را تشکیل می‌دهد تا بحث دستمزد را به روز کند.

کد مطلب: ۸۷۰۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آیا  قیمت ارز کاهش می‌یابد؟

خبر آنلاین نوشت بازار ارز شاهد اتفاقات عجیبی بود . هر چند قیمت دلار در بازار آزاد،نرخ واحدی نیست و صرافان و دستفروشان حاشیه میدان، نرخ های متفاوتی را برای فروش هر دلار یا خرید آن اعلام می کنند اما با این حال از میانه روز خبرهایی در خصوص کاهش نرخ دلار در بازار آزاد به گوش می رسید.

طی روزهای گذشته دلار در کانال ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان فروخته می شد اما امروز برخی دلالان برای فروش دلار نرخ ۱۲ هزار و پانصد تومان را نیز اعلام کردند . یک خبرگزاری منتقد دولت اما با شیوه‌ای متفاوت در این خصوص اطلاع رسانی کرد و با اعلام اینکه سایت های حامی دولت خبر از کاهش نرخ دلار داده اند، این خبر را بر خروجی فرستاد .

یکی از صرافان در منطقه فردوسی درباره وضعیت بازار ، عصر امروز به خبرآنلاین گفت: امروز مثل روزهای قبل خرید و فروش چندانی صورت نگرفت اما باید به این نکته اشاره کنم که زهر اخبار منفی منتشر شده گرفته شده است و وقتی عرضه دلار در بازار کمی بالا می رود قیمت به سرعت واکنش نشان داده و پایین می آید.

او گفت: البته اغلب صرافان حجم معاملات خود را کاهش داده اند چرا که معاملات نقدی شده و تبادلات نقدی کار را کمی مشکل می‌کند .کاهش قیمت دلار قیمت سکه را نیز کاهش داد. امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 280 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد.کشتی آرای نیز مهمترین دلایل کاهش نرخ سکه را تحت تاثیر کاهش قیمت دلار و کاهش نرخ طلا در بازارهای جهانی دانست.

از افزایش دستمزد چه خبر؟

جلسه امروز شورای عالی کار در حالی برگزار شد که بحث ها بر سر ترمیم قدرت خرید کارگران و دستمزد بگیران به دلیل شرایط ویژه اقتصادی بالا گرفته است .وزارت تعاون، در آستانه برگزاری این نشست بود که جزییات تحصیص اولین سبد حمایتی به اقشار هدف را به مبلغ سیصد هزار تومان اعلام کرده است .

هر چند دیروز در مراسم معارفه شریعتمداری، وی از سوی خبرنگاران درباره شیوه ترمیم دستمزد مورد سئوال قرار گرفت و قول مثبت داد اما با این حال عضو شورای عالی کار درباره جزئیات جلسه امروز شورا با اشاره به اینکه کارفرمایان با توجه به شرایطشان همراهی لازم را ندارند توضیح داد: یکشنبه یا دوشنبه آینده کمیته دستمزد برگزار و بحث کاهش قدرت خرید کارگران به روز می شود.

علی خدایی درباره نتیجه جلسه امروز شورای عالی کار برای بررسی «ترمیم مزد» به تسنیم گفت: بحث دستمزد به عنوان بحث اصلی در این جلسه مطرح شد. شروع جلسه با ارائه مباحثی درباره مسائل اقتصادی کشور بود اما بعد از آن بحث دستمزد به عنوان محور اصلی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: نمی توانیم بگوییم به نتیجه افزایش دستمزد رسیدیم اما مباحث جدی بین ما و کارفرمایان و دولت رد و بدل شد. خروجی جلسه این شد که روز یکشنبه ودوشنبه هفته بعد کمیته دستمزد جلسه دیگری را تشکیل دهد و بحث دستمزد را به روز کند. با وجود اینکه قرار شد یک جلسه دیگر کمیته مزد تشکیل و دستمزد به روز شود، اما درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورای عالی کار را به وزیر کار به عنوان رئیس جلسه ارائه کردیم.

خدایی افزود: با توجه به اینکه اولین جلسه ای بود که نمایندگان وزرای دیگر و همچنین وزیر جدید در جلسه حضور داشتند، نیاز بود که مجدداً مشورتی با گروه دولت داشته باشیم. توقع ما این است که جلسه بعدی شورای عالی کار هر چه سریع تر تشکیل شود و به نتیجه نهایی برای افزایش مزد برسیم.

وی بیان کرد: آقای شریعتمداری نسبت به افزایش قدرت خرید کارگران نظر مثبت داشتند و همراهی داشتند. آقای شریعتمداری در این جلسه از دستور رئیس جمهور برای مشمول شدن کارگران از بسته حمایتی خبر دادند. تمام کارگرانی که حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان دریافت می کنند می توانند مشمول این بسته شوند. علی رغم اینکه مشکلی با این قضیه نداریم که کارگران هم مانند سایر اقشار از بسته حمایتی استفاده کنند اما توقع مان این است که افزایش دستمزد صورت گیرد. ارائه بسته حمایتی به کارگران آن چیزی نیست که در شورای عالی کار بخواهیم بررسی کنیم.

این هشدار را جدی بگیرید

امروز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سوءاستفاده احتمالی از کارت‌های سوخت شخصی در جایگاه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره خرید و فروش کارت‌های هوشمند سوخت شخصی از طریق فروش کارت و سپس تقاضای صدور کارت المثنی، اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های سامانه هوشمند سوخت، امکان استفاده همزمان از دو کارت وجود ندارد.

این اطلاعیه می افزاید: برای صدور کارت هوشمند سوخت المثنی جدید ابتدا باید کارت سوختی که مفقودی آن اعلام شده است، ابطال شود و سپس فرآیند صدور کارت جدید آغاز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار