دیابت؛ بزرگترین اپیدمی تاریخ

نیشابور (پانا ) - مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت گفت: هفته ملی دیابت از نوزدهم تا بیست و چهارم آبان امسال با شعار «دیابت و خانواده» نام گذاری شده است.

کد مطلب: ۸۷۰۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دیابت؛ بزرگترین اپیدمی تاریخ

محبوبه شفیعی گفت: هدف از نام گذاری چنین روزی، افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان این بیماری مهم و روز افزون می باشد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها ادامه داد: طی سال های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ ترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است.

وی تعداد مبتلایان به دیابت را تا پایان سال 2017 بیش از چهرصدو بیست و پنج میلیون نفر اعلام و افزود: متاسفانه سالانه چهار میلیون نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می دهند.

شفیعی در ادامه افزود: در حال حاضر حداقل یازده درصد جمعیت بالای 25 سال کشورمان مبتلا به دیابت هستند و حداقل 25 درصد آنان از بیماری خود آگاه نیستند. مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها نقش خانواده را در رفع عوامل خطر این بیماری بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید با آموزش و ترویج فعالیت بدنی و تغذیه مناسب باعث افزایش کیفیت زندگی خانواده ها شویم.

وی دلیل نامگذاری شعار دو ساله این مناسبت با عنوان "دیابت و خانواده" را نیز اهمیت نقش خانواده در پیشگیری و کنترل این بیماری دانست

وی اسامی روزهای هفته و برنامه های هفته ملی دیابت را به شرح ذیل اعلام کرد:

شنبه:19 آبان: دیابت، رسانه و خانواده

یکشنبه: 20 آبان دیابت، آموزش و خانواده

دوشنبه:21 آبان دیابت، تغذیه و خانواده

سه شنبه:22 آبان دیابت، سازمانهای مردم نهاد و خانواده

چهارشنبه:23 آبان دیابت، غربالگری و خانواده

پنجشنبه:24 آبان دیابت، مشارکت های محلی و خانواده

جمعه: 25آبان دیابت، فعالیت بدنی و خانواده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار