معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سیار هفتمین دوره مبارزه با مواد مخدر:

مهارت «نــه گفتن» سبب کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان می شود

باوی (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: مهارت هایی نظیر مهارت «نــه گفتن» و مهارت های زندگی اجتماعی و دوست یابی سبب محافظت دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی می شود.

کد مطلب: ۸۷۰۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مهارت «نــه گفتن» سبب کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان می شود

محمود معزی امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سیار هفتمین دوره مبارزه با مواد مخدر در باوی گفت: مهارت هایی نظیر مهارت های زندگی اجتماعی، مهارت دوست یابی و مهارت «نــه گفتن» سبب محافظت انسان در برابر آسیب های اجتماعی می شود و مدیران و معلمان باید به دانش آموزان در فراگیری این مهارت ها کمک کنند.

وی در عین حال با اشاره به آسیب هایی که فضای مجازی به نوجوانان و جوانان وارد می کند، گفت: امروزه فضای مجازی با ایجاد پدیده ای به نام « تعلیم و تربیت غیررسمی» ، تعلیم و تربیت رسمی را با مشکل رو به رو کرده و تحت الشعاع قرار داده است.

معزی ضمن تاکید بر استفاده صحیح از فضای مجازی گفت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این سرزمین باید نسبت به آسیب های فضای مجازی شناخت و آگاهی پیدا کند و از این آسیب ها دوری کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه امروز زنگ مقابله با اعتیاد و روان گردان ها در مدارس نواخته می شود، گفت: مصرف دخانیات ،داروها و مواد اعتیاد آور سبب مشکلاتی از قبیل عصبانیت، استرس، خستگی ،بی حوصلگی و احساساتی نظیر غمگینی و گوشه گیری در دانش آموزان می شود که باید دانش آموزان را نسبت به این خطرات آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه هفته مبارزه با مورد مخدر از 22 آبان ماه آغاز می شود و تا 28 آبان ماه ادامه دارد، گفت: در آموزش و پرورش می توانیم با گسترش فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی و با آموزش دانش آموزان سبب انزجار آنها از روی آوردن به مصرف مواد مخدر و جلوگیری از ایجاد آسیب های اجتماعی در آنان شویم.

معزی خاطر نشان کرد: در طول هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه های متنوعی از سوی آموزش و پرورش برای دانش آموزان به خصوص دانش آموزان دوره دوم متوسطه پیش بینی شده است که از آن جمله می توان به آموزش مهارت های زندگی اشاره کرد.

وی گفت: امیدواریم با برنامه هایی که در طول این هفته برگزار می شود بتوانیم از وقوع آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان جلوگیری کنیم.

معزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند تا جایی که می توانید به جوانها توجه کنید که هدف کاهش 5 درصدی آسیب های اجتماعی در جامعه تحقق پیدا کند.

دومین نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان از امروز 22 آبان ماه در مدارس استان خوزستان آغاز به کار کرد.

گفتنی است در این نمایشگاه نسبت به خطراتی نظیر مصرف دخانیات، مواد مخدر و داروهای روان گران، خودمراقبتی و محافظت در برابر آسیب های اجتماعی به دانش آموزان اطلاع رسانی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار