رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش البرز :

حضور همیار مشاوران در مدارس عامل ارتقاء سلامت و بهداشت روان دانش آموزان است

البرز (پانا) - فرزاد رستمی ، رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش البرز در حاشیه برگزاری همایش استانی همیار مشاور در گفتگو با خبرنگار پانا البرز گفت : حضور همیار مشاور در مدارس عامل ارتقاء سلامت و بهداشت روان دانش آموزان است .

کد مطلب: ۸۷۰۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور همیار مشاوران در مدارس عامل ارتقاء سلامت و بهداشت روان  دانش آموزان است

رستمی با اشاره به برگزاری همه ساله همایش استانی همیار مشاور افزود : همانطور که از اسم همیار مشاور پیداست این عزیزان ، کمک مشاور مدرسه می باشند و در حقیقت رابط بین دانش آموزان و مشاور مدرسه هستند .

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش البرز در ادامه اظهار داشت : فرآیند جذب همیار مشاوران بدین گونه است که در هر کلاس یک نفر به عنوان همیار مشاور انتخاب می شود و در مرحله بعد از میان همیار مشاوران مدرسه یک نفر به عنوان نماینده به استان معرفی می شود .

وی در خصوص آموزش همیار مشاوران تصریح کرد : تمامی همیار مشاوران جهت برقراری ارتباط صحیح با دانش آموزان و دوستان همسال خود آموزش هایی از قبیل ؛ رازداری ، همدلی و ارتباط حسنه را زیر نظر مشاورین مجرب مدارس و استان می گذرانند .

رستمی در ادامه با اشاره به آمار تعداد همیار مشاوران در استان افزود: تعداد 474 دانش آموز همیار مشاور در سطح استان فعال هستند که به ازای هر مدرسه متوسطه اول یک نفر می باشد .

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اهمیت فعالیت مشاوران در مدارس تاکید نمود : همان طور که می دانید امروزه برنامه های ما مختص به اجرای برنامه های دانش محور ، آموزشی و فعالیت های پرورشی نمی شود بلکه با توجه به وجود مشکلات خاصی که در حوزه های رفتاری و آسیب های فردی ، اجتماعی و خانوادگی وجود دارد می بایست کار علمی و دقیق از طریق حوزه روانشناختی صورت پذیرد فلذا مشاوران و روانشناسان استان به ویژه در مدارس به طور تخصصی در صدد کاهش آسیب های فردی ، اجتماعی و خانوادگی هستند .

رستمی با بیان اینکه محدود بودن تعداد مشاوران در سطح مدارس مشکلاتی را ایجاد می نماید افزود : همیار مشاوران در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت روان دانش آموزان زیر نظر مشاورین فعالیت می نمایند .

وی با اشاره به ضرورت تشکیل مجموعه ی همیار مشاور در مدارس گفت : برخی از دانش آموزان به دلایل متعددی همچون : انزوا طلبی ، درون گرا بودن و یا عدم شناخت درست از مشاور به هیچ وجه به سمت مشاور نمی آیند در حالی که با دیگر دانش آموزان و همسالان خود به راحتی ارتباط برقرار می نمایند .

وی در خاتمه بیان کرد : گاهی اوقات مشکلی خاص و حاد برای دانش آموز رخ می دهد که جرات بیان آن را به اولیائ مدرسه ندارد ولی می تواند به همکلاسی خود بگوید ،در این شرایط وجود یک همیار مشاور کارآزموده ، بسیار راهگشا و عاملی برای آگاه سازی مشاور مدرسه از مشکل پیش آمده و تسریع در روند حل آن است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار