نوبخت: مدیریت طرح های عمرانی در بودجه 98 اولویت بندی می شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همه دغدغه دولت در بودجه سال آینده تحقق رشد اقتصادی و حل مشکل اشتغال است، بنابراین مدیریت طرح های عمرانی اولویت بندی می شود.

کد مطلب: ۸۷۰۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت: مدیریت طرح های عمرانی در بودجه 98 اولویت بندی می شود

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 1398 کل کشور امروز( سه شنبه) به ریاست «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه و با حضور، معاونان و مدیران این سازمان، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از بخش خصوصی و دستگاه‌های ذی‌ربط در محل این سازمان برگزار شد.

نوبخت در این جلسه با تاکید براینکه در بودجه سال آینده باید به فکر خلق منابع جدید باشیم، گفت: طرح‌های عمرانی موتور محرک رشد اقتصادی است و ضرورت دارد با تغییر زمینه و کاربری و نیز اقتصادی‌تر کردن پروژه‌ها، مدیریت بهینه را در این امر مهم دنبال کنیم.

وی افزود: سال 1398 ویژگی‌های خاصی دارد و باید از همه ظرفیت‌های کشور و با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و تنگناها، زمینه رشد اقتصادی مطلوب را فراهم آوریم.

نوبخت ادامه داد: بی‌تردید سال آینده از رقم بودجه اعتبارات عمرانی چیزی را کسر نمی کنیم.

«استدلال‌مان این است که سهم اعتبارات عمرانی در تحقق رشد اقتصادی کشور، قابل توجه و اساسی است.»

وی به شیوه‌های مختلف مدیریت بودجه نیز اشاره کرد و گفت: سال آینده در عین حال که هیچ طرح قابل‌ دفاعی را رد نخواهیم کرد، از شیوه «بودجه‌ریزی غلطان» بهره خواهیم برد، به این مفهوم که با وجود محدودیت منابع، به تغییر منابع و تغییر روش‌های تخصیص منابع اندیشه خواهیم کرد.

همچنین در این جلسه، گزارش کارگروه‌های تخصصی برنامه و بودجه ارایه شد.

طبق قانون، دولت باید لایحه بودجه سال آینده را تا پانزدهم آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار