دیدار معاون وزیر خارجه هلند با ظریف

تهران (پانا) - «آندره هاسپلز» معاون سیاسی وزارت امور خارجه هلند که برای انجام رایزنی های دوره ای سیاسی در کشورمان به سر می برد، عصر امروز سه شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

کد مطلب: ۸۷۰۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دیدار معاون وزیر خارجه هلند با ظریف

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه از جمله توسعه همکاری های اقتصادی، تحولات منطقه ای به ویژه اوضاع سوریه و یمن و نیز برجام تبادل نظر شد.

این در حالی است که دور تازه گفت و گوهای سیاسی ایران و هلند امروز با حضور سید عباس عراقچی و هاسپلز برگزار شد.

در این دیدار عراقچی از حمایت دولت هلند از حفظ و اجرای برجام و همچنین موضع هلند نسبت به مقابله با یکجانبه گرایی و قوانین فراسرزمینی آمریکا استقبال کرد و افزود: آمریکا با اقدام یکجانبه و غیرقانونی خود در خروج از برجام هم قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده و هم دیگران را به نقض آن تشویق یا حتی مجبور می کند.

معاون وزیر امور خارجه اظهارداشت:چنانچه برجام از بین برود، به معنی شکست دیپلماسی و غلبه زورگویی در عرصه بین المللی است و این امر مسلما به پیچیدگی های سیاسی در منطقه خاورمیانه خواهد افزود.

هاسپلز نیز در این دیدار اظهار داشت:هلند هم در ظرفیت ملی و هم به عنوان عضو اتحادیه اروپا و عضو غیر دایم شورای امنیت از برجام حمایت می کند و اجرایی شدن مکانیسم مبادلات بانکی و بهره مندی ایران از منافع برجام را با جدیت دنبال می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار